רבים ליוו את המוזיקאית ענבר ברי רוז (47), תושבת פרדס חנה, אתמול (רביעי) בדרכה האחרונה.
2 צפייה בגלריה
ענבר ברי רוז ז"ל
ענבר ברי רוז ז"ל
ענבר ברי רוז ז"ל
(צילום: מהפייסבוק)
ברי רוז, שאובחנה עם גידול בראשה, נפטרה ביום שלישי, ימים ספורים לאחר שאלבום הבכורה שלה "להחזיק את הלב גבוה" ראה אור. הקליפ לשיר מתוכו "נגמר העניין", בו מתארח היוצר המוערך עמיר לב לצדה, צולם לפני כחודשיים, בראשית חודש מאי ומקבל כעת משמעות נוספת ומרגשת.
בעמוד הפייסבוק של היוצרת הובהר שהקליפ שמלווה את השיר "נגמר העניין" צולם בבית, ברגעים קטנים ואמיצים של ענבר, תוך כדי מאבק לא פשוט בכאב וחולשה. על האלבום שהותירה אחריה, כתבה ברי רוז בעמוד הפייסבוק שלה: "בקרוב מאוד תוכלו לפגוש אלבום חדש שלי שהוא פאזל של שירים שמורכבים מכל מיני סגנונות, צבעים ורגשות שגיליתי לאורך השנים.
"מעולם לא הצלחתי להגדיר את הסגנון שלי שאין לו סטייל, אלא רק פעימות לב וזה מה שמוביל אותי. העבודה עליו עם גדעון ( גדעון לב אלי בן זוגה - מ"ג) שהעשיר אותו עם מקצבים אלקטרונים מאוד שימחה אותי. עוד כשהכרנו, בהתחלה קיוויתי שנוכל לעשות משהו יחד, אבל לא ידעתי איך זה ייפגש האפשרות לעשות משהו משמעותי יחד, שווה זהב".

על המאמצים להוציא את האלבום בעת חולייה כתבה: "השיר 'נגמר העניין' נכתב ממש מתוך לב המאפליה, לקראת סוף טיפולי הקרינה והכימותרפיה, בזמן שנסעתי שישה שבועות רצופים יום יום לבית החולים רמב"ם. מבחינתי משמעותו היא 'הבעיטה בתחת' שהעולם נתן לי כדי לצאת עם השירים שלי החוצה ולהפסיק לבזבז זמן על ביקורת עצמית והססנות. אני מקווה שהשיר והאלבום, יהוו השראה לאמנים נוספים ובמיוחד למשתתפים ולמשתתפות בסדנאות של הסטודיו לצאת כל אחד מהמקום בו הוא תקוע ולהגשים את החזון המוזיקלי שלו".

2 צפייה בגלריה
ענבר ברי רוז ז"ל ובן זוגה גדעון
ענבר ברי רוז ז"ל ובן זוגה גדעון
ענבר ברי רוז ז"ל ובן זוגה גדעון
(צילום: מתוך הפייסבוק)

ישראל כסיף, תושב פרדס חנה, בעל אולפני 'קלמנטינה' בקיבוץ משמרות וזוכה פרס ורייאטי על פרויקט "קול המלאכים - כל הילדים שווים", סיפר על ברי רוז ואמר: "נפגשנו פעם אחת והתרשמתי שהיא יוצרת מדהימה. דיברנו כמה פעמים, אבל לא יצא לנו ממש לעבוד יחד. מה שכן, עקבתי אחריה, במיוחד אחרי היצירה המופלאה שלה עם עמיר לב 'נגמר העניין' שכתבה ושרה ביחד איתו.
"היא השראה גדולה לכולנו ולי בפרט, כמי שמתעסק עם להקה שבה חברים ילדים עם צרכים מיוחדים, כי היא ידעה שהיא לא תישאר כאן לעוד הרבה זמן והיא נלחמה להשאיר את היצירה שלה אחריה ולסחוט את החיים. זה מה שנשאר בסוף. בעיניי זו השראה גדולה מאוד ואני תמיד אספר עליה ואתן אותה כדוגמה לאיך מנצחים את החיים וסוחטים אותם".
עוד אמר כסיף: "שמעתי בינתיים רק יצירה אחת מופלאה מתוך האלבום שלה ואני משתוקק לשמוע את השאר. יהי זכרה ברוך, יחד עם כל המוזיקאים שעזבו אותנו".

קראו גם:

ברי רוז הותירה אחריה בעל ושתי בנות. המשפחה יושבת שבעה החל מהיום בביתה ברחוב דרך למרחב 37 בפרדס חנה, דירה 2, קומת קרקע, בשעות 14:00-10:00 ו-20:00-16:00.
יהי זכרה ברוך.