בתחרות אליפות אירופה לנוער ביחידים, שתתקיים בחודש הבא באופן מקוון, תשתתף גם טל זוסמן, בת 16 מקרית ביאליק, חניכה ומדריכה במועדון השחמט בספרייה העירונית. "זו התרגשות גדולה, אני מתכוננת להשתפר עוד ועוד, כי יש לי חלומות גדולים לכבוש".
2 צפייה בגלריה
טל זוסמן
טל זוסמן
"התחרות הזו היא יעד בהגשמת החלום". טל זוסמן
(צילום: פרטי)
לפני כארבע שנים הוקם מועדון השחמט בקרית ים, שהצמיח נציגים בכירים בכל הרמות. אחת מהן היא זוסמן, שמאז התחילה לשחק בלטה ביכולותיה, וכבר השתתפה בתחרויות שונות בארץ ובעולם, בקבוצות וביחידים. אליפות אירופה לנוער בשחמט תתקיים מרחוק בשל מגבלות הקורונה.
קראו עוד >>
"התחלתי לשחק שחמט כבר בגיל ארבע, אבא שלי לימד אותי, ואהבתי", סיפרה השבוע. "אמא רשמה אותי לחוג ניסיון, ומאז ועד היום לא עזבתי המשחק".
לפני כחודשיים זכתה במקום השלישי באליפות הארץ, שנערכה בכפר הירוק, בתחרות לבנות עד גיל 16. "מנהל מרכז השחמט, נחום מאוטנר, הודיע לי שנכנסתי לאליפות אירופה בגלל ההישג, וברור ששמחתי. יש לי חלום גדול להתקדם ולהתחרות עוד, והתחרות הזו היא יעד בהגשמת החלום. אני משקיעה שעות ומתאמנת, וגם לומדת את יכולות השחקנים שמולי, כדי להתכונן טוב יותר".
2 צפייה בגלריה
טל זוסמן
טל זוסמן
"אני משקיעה שעות ומתאמנת". טל זוסמן
(צילום: פרטי)
מאוטנר: "בתחרות משתתפות 50 קבוצות מרחבי אירופה לפי קבוצות גיל, ובכל קבוצה שלושה שחקנים, טל היא אחת משלושה בקבוצה הישראלית. זו תחרות אינטנסיבית שתימשך שבעה ימים, בכל יום משחק אחד או שניים שאורכים 3-4 שעות, ובסך הכל תשעה משחקים".
בשנה האחרונה החלה זוסמן גם ללמד במועדון, ומדריכה בחוג פעמיים בשבוע ילדות בנות 7-8. בנוסף למועדון מפעילה עיריית קרית ים שיעורי שחמט ללא תשלום לכל תלמידי העיר מכיתה ב' ומעלה, במימון מפעל הפיס.
ראש העירייה, דוד אבן צור, ביקש להנציח במפעל את מנהל פנימיית ימין אורד, יצחק מאיר ז"ל. "כל חיי היו בפנימייה", סיפר אבן צור, "המנהל היה עבורי מורה לחיים. הזמנתי אותו לייעץ לי כיצד להצעיד את החינוך בקרית ים צעד קדימה, והוא הציע להכניס את השחמט כלימודי חובה, וכך היה.
"החלטנו לקרוא למועדון השחמט בספריה העירונית 'בית מאיר', על שמו ולזכרו". קבוצת הנוער המתחרה בליגה העילית נקראת על שמו של דובר העירייה לשעבר, נתי זילברמן, שהיה שותף להנחלת השחמט בעיר, ונפטר לפני כשנה.