כביש 859 החדש, שמחבר בין כביש 4, ליד רגבה, ועד לכביש 70, ליד מושב עמקה, נחנך השבוע לתנועה, בהשקעה של 400 מיליון שקל. הפרויקט החדש בוצע באמצעות נתיבי ישראל.
פתיחת הכביש תקל משמעותית את העומס בכביש 89, בין נהריה למעלות תרשיחא, במיוחד באזור צומת הכניסה לנהריה ובקטע כביש עד למרכז הרפואי לגליל.
קראו עוד >>
בעקבות פתיחת הכביש החדש, שאורכו 6 ק"מ, נהגים שמגיעים מדרום, מאזור חיפה והקריות, ורוצים להגיע לאזור מעלות, לא יצטרכו יותר להיכנס לנהריה, אלא יפנו ימינה, ליד רגבה, יתחברו באמצעות הכביש החדש לכביש 70, ומשם, דרך צומת כברי, יוכלו להגיע במהירות מזרחה, לכיוון מעלות וכפר ורדים.
גם הנסיעה בכיוון הנגדי תהיה חלקה יותר, כאשר כל הנוסעים ממעלות לכיוון הקריות, חיפה ודרומה לא יצטרכו יותר לעבור דרך צומת נהריה העמוס בדרך כלל.
פתיחת הכביש החדש תקל גם על ההגעה למרכז הרפואי לגליל. בעבר התריע מנכ"ל המרכז, ד"ר מסעד ברהום, בדיונים שנערכו בכנסת, שהמצב הקיים בכביש 89 והפקקים התמידיים בו מסכנים חיי אדם.
השבוע חנכה נתיבי ישראל עוד פרויקט משמעותי בצפון, מחלף יפתחאל, בהשקעה של 200 מיליון שקל, שיאפשר נסיעה רציפה ובטוחה ללא פקקים. פרויקט זה, ליד צומת המוביל, מחבר בין כביש 79 לכביש 784, כולל שביל אופניים, מערכות תאורה מתקדמות, כביש גישה חדש ליישוב אלון הגליל והוספת אמצעי בטיחות רבים.
במסגרת הפרויקט הושקעו כ-200 מיליון שקל בהקמת 2 גשרים חדשים, מעל כביש 79 ומעל נחל מכמן, לצד עבודות פיתוח נופי נרחבות. במסגרת המיזם יצרה נתיבי ישראל רצועת דרך לקו העתידי של הרכבת הקלה 'נופית' מחיפה לנצרת, בנוסף ל-20 ק"מ בתוואי הרק"ל לאורך כביש 79, שהשלימה אשתקד מהקריות ועד לריינה.
ניסים פרץ, מנכ"ל חברת נתיבי ישראל: "גאים לשרת את תושבי הצפון בהובלת מהפכת תשתיות התחבורה, אשר מצילה חיי אדם וכזו המספק איכות חיים".
המהנדס הבכיר יצחקי טישלר, סגן מנהל אגף פרויקטים צפון בחברת נתיבי ישראל: "עבורנו זהו אירוע מכונן, שני פרויקטים משמעותיים מאוד למאות אלפי משתמשי דרך והבאים בשערי האזורים".
מה יעשה הכביש החדש?
הורדת העומס בצומת הכניסה לנהריה
הקלת ההגעה למרכז הרפואי לגליל
קיצור הנסיעה למעלות-תרשיחא וממנה
נהגים שמגיעים מאזור חיפה והקריות לאזור מעלות לא יצטרכו יותר להגיע לנהריה אלא "יחתכו" ימינה, ליד רגבה, יתחברו באמצעות הכביש החדש לכביש 70.
פורסם לראשונה: 09:23, 25.09.21