סייעת בגן באזור הגישה תביעה בגובה 100 אלף שקל נגד זוג הורים לילד בן שלוש מהגן, בטענה שהכניסו מכשיר הקלטה לגן, והפיצו את ההקלטות בין ההורים. בפסק הדין שניתן השבוע בבית משפט השלום בחיפה, דחה השופט את התביעה, וחייב את הסייעת בתשלום הוצאות להורים בסך 14 אלף שקל.
2 צפייה בגלריה
הקלטה
הקלטה
מכשיר הקלטה
(צילום: shutterstock)
ביוני 2017 הגישה סייעת בגן הילדים 'נעמת' תביעה נגד הורים לילד ששהה בגן. על פי פסק הדין, באחד הימים התעורר חשדם של ההורים כי צוות הגן נוהג בצורה שאינה הולמת, העולה לכדי התעללות בילדים.
קראו עוד >>
בשל חשדם, השתילו ההורים מכשיר הקלטה בחפציו של הילד, שתיעד את ההתרחשות בגן. "מההאזנה להקלטה עולה כי נשמעים בה, בין היתר, קולות בכי וצעקות של מספר ילדים וכן אמירות נחרצות, לעיתים בלשון בוטה ותוך כדי צעקות, של צוות הגן כלפי הילדים", נכתב בפסק הדין.
2 צפייה בגלריה
גן ילדים
גן ילדים
צוות הגן פנה לילדים בצעקות
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
לאחר שההורים האזינו להקלטה, הם הוציאו את בנם מהגן, יידעו את ההורים האחרים ואף הגישו תלונה במשטרה. המשטרה פתחה בחקירה, ובסופו של דבר סגרה את התיק בשל חוסר ראיות מספקות. האירוע זכה לתהודה בתקשורת ובפוסטים שונים, שבאחד מהם אף נכתב שמה של הסייעת.
לטענת הסייעת, ההורים לקחו את החוק לידיים וביצעו האזנת סתר, והפיצו את ההקלטה בין ההורים. עוד טענה כי לא היתה כל הערה פסולה שלה, וכי להורים לא היתה זכות להגיש נגדה תלונה במשטרה.
מנגד טענו ההורים כי בנם הקטן וסייעת נוספת התלוננו בפניהם על ההתנהלות בגן, והם פנו למנהלת הגן, אך ללא הועיל. לאחר מכן הודיע זוג הורים אחר כי בכוונתם לשים מכשיר הקלטה, וכששמעו הנתבעים את ההקלטה, הם הזדעזעו, העתיקו חלק ממנה והגישו תלונה במשטרה. עוד טענו שלא הפיצו לכלי התקשורת, אלא רק סיפרו על כך להורים אחרים, וכן כי אין מדובר בהאזנת סתר.
סגן נשיאת השלום, השופט רמזי חדיד, דחה את התביעה וציין כי התובעת לא פירטה מה הפרסומים המהווים לשון הרע כלפיה, וכן כי לא מדובר בהאזנת סתר, מאחר שבהקלטה ניתן לשמוע כי מדברים אל בנם, והוא עונה.
"במקרה דנן, נחה דעתי כי הנתבעים פעלו בתום לב כאשר בחרו לברר באמצעות ההקלטה חשדות שעלו בליבם לעניין היחס לו זוכה בנם הקטין מצד צוות גן הילדים, והתובעת בכללם" כתב. "ודוק, האזנה לקלטת מעלה כי צוות הגן פנה לילדים בצעקות, אמירות צורמות ובוטות שאינן הולמות את גילם הרך והמסגרת בה הם מצויים.
"בנסיבות העניין, הקלטת המתרחש בתוך כותלי הגן על ידי הנתבעים, כמו גם הגשת תלונה למשטרה בעקבות האירועים שנחשפו בהקלטה, הינם ביטוי מובהק לחובתם החוקית, המוסרית והחברתית לדאוג לשלומו הגופני והנפשי של בנם הקטין".
פורסם לראשונה: 08:09, 03.09.21