"אין ספק, קיבלתי את החיים שלי במתנה בבית החולים כרמל", כך אמרה לביאה פישר, תושבת כרמיאל, לשעבר ראש מנהל דוברות והסברה בעירייה, שהגיעה למרכז הרפואי כרמל בחיפה בשל חשש לאירוע לבבי אבל בגופה התגלה, בשלב מוקדם, סרטן בלבלב, שעל קיומו כלל לא ידעה.
2 צפייה בגלריה
"חייבת להגיד תודה". לביאה פישר
"חייבת להגיד תודה". לביאה פישר
"חייבת להגיד תודה". לביאה פישר
(צילום: פרטי)
פישר (67) הגיעה לבית חולים עם חשד לאירוע לבבי ונשלחה לבדיקות הערכה ובדיקת C.T. המפענחת, ד"ר לריסה כצבמן, הביטה על הצילום ולפתע גילתה משהו אחר. הרופאים החלו לבדוק את החשד ואז סיפרה להם פישר כי בעת שהייתה בחוג פיסול בכרמיאל, היא החלה להרגיש לא טוב, חשה חולשה, סחרחורת והחלה להקיא. מיד היא נסעה למרפאה בכרמיאל, שם עשו לה הרופאים בדיקת א.ק.ג שתוצאותיה לא היו טובות והצביעו לכיוון של אירוע לבבי. היא הופנתה בדחיפות למיון בכרמל.
אנשי הצוות ביצעו בלביאה "צנתור וירטואלי", המבוצע באמצעות בדיקת C.T שאינו פולשני, אולם אז התגלה הממצא המחשיד שהתגלה כגידול סרטני ממאיר בגודל של 4.5 סנטימטר, גדול מאוד יחסית לגידולים בלבלב ומצריך טיפול מיידי. ד"ר לריסה: "ברוב המקרים גידול בלבלב הוא ללא תסמינים, וכשכבר מופיעים התסמינים זה בדרך כלל כבר מאוחר מדי לנתח ואין הרבה מה לעשות".

2 צפייה בגלריה
בית החולים כרמל
בית החולים כרמל
בית החולים כרמל
(צילום: נחום סגל)

במקרה של פישר, הגילוי המוקדם אפשר לבצע ניתוח, במהלכו הורידו הרופאים 85 אחוז מהלבלב, כאשר החלק הנותר אמור להספיק לתפקודו. כעת פישר עוברת טיפולים משלימים, טיפול מונע שתפקידו לוודא שלא נשארו גרורות גוף במרכז הרפואי רמב"ם שם היא מטפלת עד היום. בימים הקרובים היא אמורה לעבור בדיקה מעמיקה שממנה ניתן יהיה ללמוד את מצבה הנוכחי, בתקווה שגופה נקי מסרטן.
פישר, בת 67, אימא ל-2 ילדים וסבתא ל- 6 נכדים. כיום גמלאית, הייתה ראש מנהל דוברות והסברה של עיריית כרמיאל. לאחר שחרורה מבית החולים כתבה לצוות: "עכשיו, שאני אחרי הניתוח אני מרגישה שאני פשוט חייבת להגיד לרופאה המפענחת תודה. היא פשוט הצילה את חיי.מ גיע לה על זה תודה ענקית, היא פשוט נתנה לי את החיים שלי במתנה".

קראו עוד >>

ד"ר לריסה כצבמן: "כשאנחנו מקבלים הפנייה מהמיון בדרך כלל יש לנו איזשהו כיוון על מה להסתכל, כמו במקרה של לביאה שהיא הופנתה אלינו בגלל הלב. אני מאוד שמחה שהגידול הזה נמצא בזמן ושלביאה יכולה הייתה לטפל בו".