היום (ראשון), ערב יום הזיכרון, תושבי הקריות קברו בכאב שניים מבניהם: יוסף דסה מקרית ביאליק ודניאל לוי מקרית מוצקין, שנפלו יחד בקרב ברצועת עזה. על רקע האסון הכפול, ועקב העובדה כי מדובר בערב יום הזיכרון ביקשו ששת הנציגים מקרית מוצקין, מהוועדה לתכנון ובנייה קריות לדחות את הישיבה שנקבעה להיום בשעה 16:00 למועד אחר, אולם יו"ר הוועדה, יוסי אזריאל, סירב. מלבד נציגי מוצקין, מוזמנים גם נציגי חברי מועצת העיר קרית ים.

3 צפייה בגלריה
יוסי אזריאל
יוסי אזריאל
יוסי אזריאל
(צילום: נחום סגל)
אחד מחברי הוועדה של מוצקין הסביר: "אנחנו נמצאים ערב יום הזיכרון, שני בנים נפלו, האחד מביאליק והשני ממוצקין (ושניהם בוגרי אורט מוצקין), אנחנו רוצים לחלוק את הכבוד המגיע להם, והשתתפנו בלוויות השניים. בשעה חמש כבר מתחילים אירועי יום הזיכרון- בשנה כל כך קשה לכולם, ובוועדה לתכנון ובנייה נקבעה פגישה בשעה ארבע אחר הצהריים, זו פגישה שנייה מאז הבחירות, אבל פגישה ראשונה בהרכב הנציגים החדשים שנקבעו. אין ספק שזו פגישה חשובה וצריך לקיימה, אבל לאור הצפיפות והרגישות, ביקשנו לדחות ונדחינו".
חברי מועצת קרית מוצקין בוועדה אלו הם שני סגני ראש העיר: איתי צורף ונחום גנאדי, וחברי מועצת העיר אריק מוגרמן, אורי שגיא, ומטעם האופוזיציה – צחי טויטו.

3 צפייה בגלריה
הלווייתו של דניאל לוי ז"ל
הלווייתו של דניאל לוי ז"ל
הלווייתו של דניאל לוי ז"ל שהתקיימה היום
(צילום: פרטי)

החשש הכבד של נציגי מוצקין הוא שהוועדה תתכנס בלעדיהם: "מלבד החלטות חשובות שעלולות להתקבל היום בוועדה, אנו סבורים כי ייבחר גם יו"ר וועדה חדש, זו חובתנו לקחת חלק, ולכן אנחנו מבקשים התחשבות ולדחות- אף אחד לא תיאר לעצמו שערב יום הזיכרון נקבור שני בוגרים מהקריה. אבל כשפנינו לוועדה אמרו לנו שנראה להם ששעתיים וחצי אחרי שתי לווית, ושעה לפני תחילת אירועי יום הזיכרון זה סביר לקיים פגישה- עלינו זה לא מקובל".

3 צפייה בגלריה
הלווייתו של יוסף דסה ז"ל
הלווייתו של יוסף דסה ז"ל
הלווייתו של יוסף דסה ז"ל, שהתקיימה היום
(צילום: באדיבות עיריית ביאליק)

קראו עוד:

יוסי אזריאל מסר למיינט קריות: "אני מניח שלכל תושבי ישראל כואב באותה מידה על כל חלל שנופל, ולנציגי מוצקין אין מונופול יתר על המידה. כפי שציינת, הלוויה מתקיימת בשעה אחת וחצי, בעוד שהישיבה אמורה להתקיים רק בשעה ארבע. עצוב ומבייש שמי שפנה בנושא זה משתמש בשכול בצורה כה צינית ובזויה.
"לגביי אירועי יום הזיכרון, הם לא מתחילים כשעה לאחר מועד הישיבה האמור, אלא ארבע שעות, בעוד שהישיבה אמורה להתארך כחצי שעה בלבד. אגב, גם אני משתתף, כמדי שנה, באירועי יום הזיכרון. לפיכך, ובהתייעצות עם שאר החברים, הישיבה תתקיים במועדה המתוכנן בעזרת השם".
פורסם לראשונה: 15:49, 12.05.24