מטען חבלה התפוצץ הבוקר (ראשון) ברחוב שלום שבזי בקרית מוצקין ברכבו של תושב העיר, המוכר למשטרה. באזור נשמע פיצוץ עז ובמזל לא היו עוברי אורח בסביבה. באירוע לא היו נפגעים, אך הרכב ניזוק. במשטרה פתחו בחקירה ומנסים להבין מה הרקע.
2 צפייה בגלריה
פיצוץ רכב בקרית מוצקין
פיצוץ רכב בקרית מוצקין
פיצוץ רכב בקרית מוצקין
(צילום: פרטי)
המשטרה פתחה בחקירה לפני זמן קצר עם קבלת דיווח במוקד 100 בדבר אירוע פיצוץ רכב בקרית מוצקין כאשר לרכב נגרם נזק, ללא נפגעים.
קראו עוד >>
המשטרה מבצעת סריקות אחר מבצעי העבירה, לצד איסוף ממצאים בזירה על ידי חוקרי המז״פ במסגרת חקירה שנפתחה.
2 צפייה בגלריה
פיצוץ רכב בקרית מוצקין
פיצוץ רכב בקרית מוצקין
זירת הפיצוץ בקרית מוצקין
(צילום: פרטי)
הרקע והנסיבות בבדיקה. "בתום בדיקת הרכב על ידי חבלן, התברר כי מדובר במטען שהוצמד לרכב", נמסר מהמשטרה.
סיוון יונה ממשפחתון 'פרפרים', הנמצא בסמוך למקום האירוע, מספרת על רגעי האימה. "בשעה שמונה וחצי הייתי עם הילדים בחוץ, לפתע נשמע פיצוץ מחריש אוזניים. עוד יש לי צפצופים באוזניים. בהתחלה לא הבנו מה קרה. הכנסתי מהר את הילדים והסתכלתי לראות מה קרה, אז ראיתי את הרכב. איש אחד שעמד ליד הרכב סיפר שהוא ראה רוכב אופניים עם קפוצ'ון ליד הרכב, שעזב במהירות את המקום. זה פחד אלוהים", סיפרה יונה.
לדבריה בתוך דקות בודדות הגיעו למקום כוחות מד"א ויחידת החבלה של המשטרה. "זאת שעה שהורים לוקחים את הילדים שלהם לבית הספר והגנים. זה יכול היה להיגמר באסון, כל המקום מוקף בגנים. למרבה המזל לא עמדו אנשים בקרבת מקום. הבן שלי לומד בגן הסמוך", סיפרה. "הגננת חשבה שמודבר בטילים והכניסה את כל הילדים לממ"ד כאמצעי זהירות. כולם נלחצו מעוצמת הפיצוץ. חלקים מהרכב עפו אל תוך החצר שלי ויחידת החבלה עדיין פועלת פה במקום".
הרכב לדבריה אינו שייך למי מדיירי הרחוב. "אנחנו מכירים את הרכבים של כולם פה בשכונה, וזה לא של אף אחד שאני מכירה", אמרה יונה. "הרבה פעמים מחנים פה דיירי רחוב עופרה חזה עקב מצוקת החניה. אולי שייך למישהו משם. לפי החפצים שהיו ברכב, ניכר כי זה רכב של איש משפחה. היו שם תיקי גן של ילדים. מזל שלא היה אף אחד ברכב".
"לפני כמה ימים שמענו שהיו יריות בשכונה. אבל זה אף פעם לא ברחוב שבזי. זאת פעם ראשונה שקורה דבר כזה ברחוב שלנו", אמרה.
פורסם לראשונה: 09:39, 29.05.22