גם אתם מתעוררים בבוקר מרעש מחריש אוזניים באדיבות הגנן השכונתי? במכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים, דרש תושב העיר, אלי דגני, מעיריית קרית ביאליק להפסיק ולאכוף את השימוש במפוחי עלים. "עליכם להנחות כל עובד מטעמכם להפסיק את השימוש במפוחי עלים לאלתר. השימוש הוא חרף פסק הדין החלוט בנושא וחרף הודעה זו, יהיה בבחינת ביזיון בית המשפט שנעשה באופן מודע. העירייה מחויבת לבצע אכיפה אקטיבית גם במקרים של שימוש במפוחי עלים על ידי גננים פרטיים ובבתים פרטיים", לשון המכתב.
4 צפייה בגלריה
הגננים משתמשים באין מפריע
הגננים משתמשים באין מפריע
עובדי הגינון משתמשים במפוחים בקרית ביאליק
(צילום: אלי דגני)
למכתב צורף פסק דין בתביעה ייצוגית נגד עיריית קרית ביאליק שהגישה תושבת העיר, לימור כהן, על שימוש אסור במפוחי עלים במסגרת עבודות הגינון והניקיון שמבצעת העירייה בשטחים ציבוריים. השופט רון סוקול מבית המשפט המחוזי פרסם את פסק הדין בתביעה ייצוגית, לפיו נדרשה העירייה לשלם 30 אלף שקל מכספי משלם המיסים לתובעת ולעורך דינה.
4 צפייה בגלריה
מפוח עלים בבית הספר הבונים
מפוח עלים בבית הספר הבונים
מפוח עלים בבית הספר הבונים
(צילום: אלי דגני)
עו"ד מימון פאר, המייצג את דגני, הבהיר: "במסגרת פסק הדין התחייבה העירייה לשורה של פעולות או הימנעות מהן תוך שהיא מביאה להפסקת השימוש במפוחים באופן מוחלט, וזאת לאור העובדה שמדובר בהפרת החוק ובגרימת עוולה נזיקית לתושבי העיר.
4 צפייה בגלריה
אלי דגני
אלי דגני
"מדוע אין אכיפה לשימוש בכלי הזה?". אלי דגני
(צילום: נחום סגל)
"העירייה התחייבה גם להחליף את הקבלן מטעמה, לפרסם מכרז חדש הכולל סעיף שבו הקבלן מתחייב שלא לעשות שימוש במפוחי עלים ואף חיוב של הקבלן בתשלום לעירייה 10,000 שקל עבור כוח הפרה של שימוש במפוח עלים בניגוד להסכם.
"העירייה גם נדרשה לפרסם באתר שלה את דבר איסור הפעלת מפוחי עלים בסמוך לאזור המגורים. אולם נראה כי המורא של פסק הדין חלף, והעירייה שבה באופן עקבי וגלוי לעשות שימוש במפוחי עלים תוך הפרה בוטה של החוק ופסק הדין שניתן".
קראו עוד >>
במכתב הפנייה בנושא צוינו מועדים בהם תועדו הקבלנים כשהם משתמשים במפוחי העלים ברחבי העיר.
4 צפייה בגלריה
מפוח עלים בבית הספר הבונים
מפוח עלים בבית הספר הבונים
שימוש במפוח עלים בבית הספר הבונים
(צילום: אלי דגני)
דגני: "מדוע אין אכיפה לשימוש בכלי הזה? יש תחושה שבקרית ביאליק מצפצפים על החוק. בתזכיר החוק דובר על הנזקים הבריאותיים שהשימוש במפוחים גורם לתושבים באזור, כתוצאה משריפת הדלק ומחלקיקי אבק התפוררות האספלט. למרות זאת, ולמרות החלטת בית המשפט בנושא, הקבלנים המועסקים על ידי העירייה ממשיכים בשימוש במפוחים באין מפריע, בחצרות בית ספר ובגנים הציבוריים.
"יש עבירות שתיעדתי גם בזמן מנוחת הצהריים בין 14:00-16:00 או לפני 7:00 בבוקר, וזאת למרות פניות ותלונות אישיות למוקד העירייה ולראש העיר".
מעיריית קרית ביאליק לא נמסרה תגובה עד למועד פרסום הידיעה.
פורסם לראשונה: 08:05, 29.05.22