לאחר פטירתה הורישה אם לשני ילדיה את רכושה בשווי של מיליונים באופן שווה. אלא שזמן קצר לאחר מותה גילתה הבת, תושבת האזור, כי להוריה היה חשבון סודי בלונדון, שאחיה הסתיר את דבר קיומו, ולאחר מכן טען שניתן לו בלעדית על ידי אמו. השבוע קבע בית המשפט לענייני משפחה בתל אביב כי הכספים בחשבון, המוערכים בכ-2 מיליון דולר, מהווים חלק מהירושה של האם, ויחולקו על פי צוואתה.
2 צפייה בגלריה
ירושה
ירושה
הכסף בחשבון הסודי הם חלק מכספי הירושה
(צילום אילוסטרציה: ShutterStock)
על פי פסק הדין, בסוף שנת 2018 הלכה האם לעולמה. מדובר במשפחה עשירה מאוד, דורות רבים של צורפים. בצוואתה קבעה האם כי כל נכסיה, בשווי מיליונים, יחולקו באופן שווה בין שני ילדיה, הבן תושב המרכז והבת, תושבת האזור. הנכסים, כך נטען, כללו מספר דירות במרכז הארץ וחשבונות בנק בארץ ובארצות הברית.
זמן מה לאחר מכן גילתה האחות כי ברשות הוריה היה חשבון "סודי" בלונדון, בו הפקידו כספים מרווחי החנות שהייתה בבעלותם. בתביעה שהגישה לבית המשפט באמצעות עו"ד שלמה בר עוז טענה כי החשבון נכלל בכספי הירושה, וצריך להתחלק בינה לבין אחיה.

2 צפייה בגלריה
הסכם חוזה
הסכם חוזה
בית המשפט חייב את הבן להחזיר את הכסף לעיזבון
(צילום: המחשה שאטרסטוק)

מנגד טען האח כי אמו הכניסה אותו שותף בחשבון לפני מותה, ובכך התכוונה כי הכספים בחשבון יועברו אליו בלבד. כמו כן טען, כי מדובר בחשבון שבו הבעלים שנותר בחשבון, הוא הבעלים של הכספים בו. וכן, כי יש להחיל במקרה זה את החוק האנגלי.
במסגרת התביעה נדרש האח להציג פרטים על החשבון, אז התגלה כי הוא משך את הכספים מהחשבון והעביר אותם לחשבון אחר שפתח בשווייץ. בתוך כך עלה כי בחשבון קיימת יתרה של כ-2 מיליון דולר.
בפסק הדין קיבלה השופטת סיגלית אופק את רוב הטענות של האחות, וקבעה כי הכספים בחשבון הם חלק מכספי הירושה, והם יחולקו בין האחים באופן שווה על פי צוואת האם. "בחינת השתלשלות העניינים בתיק, מעלה כי אכן, כטענת התובעת, התנהל הנתבע עובר להגשת התביעה ולאחריה בחוסר הגינות וחוסר תום לב משווע".
קראו עוד >>
עו"ד בר עוז: "אין לי אלא להביע סיפוקי הרב על פסק הדין, אשר קיבל את תביעת האחות להכיר בה כיורשת של החשבון בלונדון, בחלקים שווים יחד עם האח. ניתן להצטער שהאח אילץ את האחות להיזקק לעזרת בית המשפט על מנת שיכיר בזכויות אחותו היחידה".
פורסם לראשונה: 07:42, 09.11.22