שירות חדש של המוקד העירוני בעיריית מוצקין מציע לצעירים ולשאר תושבי העיר, שירות ללא תשלום של ליווי טלפוני עד הבית לאורך כל הדרך.
2 צפייה בגלריה
לבד ברחובות
לבד ברחובות
נציג או נציגה ילוו אתכם בשעות הערב
(צילום אילוסטרציה: canva)
אריק מוגרמן, חבר מועצת העיר, מסביר: "צעירים וצעירות שיוצאים בשעות הערב והלילה המאוחרות, ונפרדים מהחברים כאשר לפניהם יש דרך נוספת עד ההגעה לביתם, מוזמנים להרים טלפון למוקד *5470 העירוני שלנו, נציג או נציגה ילוו אתכם עד הבית, וניידות השיטור שלנו זמינות לכם בדקת קריאה, העיקר שתרגישו בטוחים".  
תחילה השירות הוצע לצעירים בלבד, ולמרות שתושבים ותושבות בירכו על היוזמה, לא מעט מהם הצרו על כך שהשירות מוגבל רק לצעירים וצעירות. ת' תושבת העיר: "אין ספק שמדובר ביוזמה מדהימה, שגם לא דורשת הרבה מאמצים השקעה מעבר לקיים, רק היה נחמד אם היו מרחיבים את היוזמה לכל תושב שצריך ליווי בלילה. לפעמים זה נשים או אנשים שחוששים". ראש העיר, ציקי אבישר, מיהר להיענות לבקשת התושבים והודיע: "השירות הורחב לכולם".

2 צפייה בגלריה
מוקד עירוני חדש בקרית מוצקין
מוקד עירוני חדש בקרית מוצקין
מוקד עירוני חדש בקרית מוצקין
(צילום: באדיבות העירייה)

אבישר: "היוזמה עלתה מצד ממלא מקומי איתי צורף במסגרת גיבוש תוכנית להגברת הביטחון האישי בעיר. העובדה שאנחנו מתגברים את ניידות השיטור המשולב והמתנדבים שלנו מגבירה את תחושת הביטחון הכללית, אבל לא תמיד מצליחה לענות על הצורך המיידי של נערה שצריכה לעבור בסמטה חשוכה בדרך הביתה. ליווי טלפוני עם נציגי המוקד העירוני, בסיוע מצלמות הפזורות ברחבי העיר, עם זמינות ניידות השיטור המשולב, הוא שילוב מנצח".

קראו עוד:

מהמוקד העירוני נמסר: "מאז הושק השירות, עשרות נערות ונערים וגם אנשים מבוגרים נעזרו בו. לגבי האפשרות של עומס, במידת הצורך אנחנו ערוכים לתגבר את המוקד בנציגים ובמתנדבים נוספים".