בית משפט השלום בקריות הוציא צו הרחקה נגד מטופלת של הכללית, תושבת הקריות, בגין איומים והטרדות נגד עובדת במרפאת לב הקריה בקרית אתא.
1 צפייה בגלריה
מרפאת כללית, לב הקריה
מרפאת כללית, לב הקריה
מרפאת כללית, לב הקריה
(צילום: נחום סגל)
המתלוננת הגישה את הבקשה וציינה כי המשיבה טענה שהטיפול שקיבלה לא היה לשביעות רצונה ואז השמיצה, קיללה, גדפה ואיימה עליה. בהמשך כתבה המשיבה פוסטים בדף הפייסבוק שלה נגד המתלוננת, אך לאחר איום בתביעה לשון הרע מצד הכללית, הורידה אותם. "מיד לאחר מכן העלתה פוסטים בהם היא משבחת ותומכת באלימות כלפי צוותים רפואיים ומכאן אני מרגישה מאוימת ומוטרדת וחוששת בפני פגיעה", כתבה המתלוננת.
לטענת המתלוננת, ההטרדה החלה בחודש מאי השנה, בעת שהמשיבה הגיעה למרפאה וגידפה קיללה וצעקה ובהמשך כתבה הפוסטים עם "שיימינג" "והצהירה שהיא בעד אלימות כלפי צוותים רפואיים. אני חוששת מפני פגיעה גופנית פיזית לאור התנהלותה האלימה", ציינה המתלוננת.
בדיון שנערך בבית משפט השלום בקריות, בפני השופט ערן נווה, חזרה המתלוננת על הדברים וציינה כי היא הגישה את הבקשה על רקע תפקידה.

קראו עוד:

המשיבה הכחישה את הדברים וטענה שזכותה לקבל טיפול במרפאה וביקשה שהמתלוננת לא תמנע ממנה טיפול. המתלוננת ציינה כי אין בכוונתה למנוע טיפול במשיבה אך הוסיפה כי אין היא רשומה במרפאה שהיא מנהלת אלא במרפאה בנהריה והיא תעניק לה את השירות על פי נהלי הכללית.
השופט ערן נווה קבע ציין בהחלטתו כי לתחושתו, המתלוננת לא תמנע מהמשיבה טיפול ותפגע בזכויותיה ואם היא תרגיש שכן פוגעים בה, זכותה לפנות בתביעה מתאימה. לאור המצב הוציא השופט צו למניעת הטרדה מאיימת שבה נאסר על המשיבה להטריד את המבקשת בכל דרך, לרבות במקום עבודתה וביתה.
כן נאסר עליה לאיים עליה, אם במישרין ואם העקיפין ונאסר עליה לבלוש אחר המבקשת, לארוב לה, להתחקות אחר תנועותיה ומעשייה, או לפגוע בפרטיותה. כן נאסר על המשיבה ליצור כל קשר עם המתלוננת, בעל פה בכתב או בכל אמצעי אחר.