משימה חינוכית? המוזיאון לתולדות העיר, בית פישר, הציב משימה לתלמידי כיתות ד' בעיר לכתוב שיר על יעקב פרץ, ראש העיר. יו"ר האופוזיציה, הילה רובין שלם, טענה כי מדובר בפעילות שהיא תעמולה פוליטית וקראה למערכת החינוך בעיר לעסוק בחינוך ולא ב"האדרת המנהיג". לאחר פניית העיתון לעירייה לבקשת תגובה, נמסר כי היוזמה בוטלה.
3 צפייה בגלריה
יעקב פרץ
יעקב פרץ
ראש עיריית קרית אתא, יעקב פרץ
(צילום: נחום סגל)
במכתב שהופץ בקרב סגל החינוך של כיתות ד' בעיר בשם בית פישר, נכתב, תחת הכותרת "שיר לראש העיר לכבוד טקס היישוב שלי 2024", כי במוזיאון ישמחו לקבל, מתוך החומרים בנשלח לעלון היישוב שלי, "שיר אשר יחובר על מר יעקב פרץ ראש העיר של היישוב שלנו קרית אתא" (ההדגשה במקור, א"ג). הוא נכתב בפנייה כי השיר יוצב בעמוד הראשי בעלון, תעודת הוקרה תוענק לתלמיד או התלמידה אשר יקריא את השיר בטקס מעמד ראש העיר.

3 צפייה בגלריה
הילה רובין שלם
הילה רובין שלם
"בדיחה או ידיעה מצפון קוריאה". הילה רובין שלם
(צילום: נחום סגל)

בעקבות חשיפת המכתב, פנתה יו"ר האופוזיציה, הילה רובין שלם, למנהלת אגף החינוך בעירייה, ברוריה הספל, וציינה: "אם זה לא היה אמיתי, היינו חושבים שזו בדיחה או ידיעה מצפון קוריאה". בהמשך כתבה: "לבקש מתלמידי בית ספר בעיר, לחבר שיר על ראש העיר יעקב פרץ? זה באמת מה שבית פישר, המוזיאון העירוני לתולדות קרית אתא ומערכת החינוך בעיר בחרו לבקש מהתלמידים? ללא ספק מדובר בתעמולה פוליטית ושימוש אסור ופסול במשאבי העירייה ובמערכת החינוך עצמה לקידום ראש העיר. אנחנו דורשים להורות על ביטול מיידי של המשימה הזו ולהורות למערכת החינוך בעיר לעסוק בחינוך ולא ב״האדרת המנהיג״.

קראו עוד:

"ישנם מספיק נושאים ורעיונות מהם תלמידי בתי הספר יכולים לחבר עליהם שירים, כמו למשל על החלוצים הציוניים שהקימו את מפעל אתא בעיר או על מגדל המים ההיסטורי בקרית בנימין. חבל שזה מה שבוחרת מערכת החינוך העירונית והעומד בראשה לעסוק בראשית תחילת הקדנציה השישית שלו".

3 צפייה בגלריה
ראש עיריית קרית אתא, יעקב פרץ
ראש עיריית קרית אתא, יעקב פרץ
"ייערך בירור בנושא". פרץ
(צילום: נחום סגל)

רובין שלם גם תקפה את פרסום העירייה על תחילת ההרשמה לקבל מלגת סטודנטים כאשר ההחלטה היא לקרוא למלגה "מלגת ראש העיר". לדבריה, "כאילו המלגה מוענקת על ידו, מכספו הפרטי". בהמשך, שם המלגה שונה.
מעיריית קרית אתא נמסר: "הדבר נעשה שלא באישור ובידיעת העירייה. לאחר בירור של אגף החינוך בעירייה נמסרה הודעת ביטול לצוותי "היישוב שלי" במוסדות החינוך. ייערך בירור בנושא".