למרות התקופה המתוחה שעוברת על כולנו, יש כאלו שמנצלים את המצב פשוט לזרוע הרס וונדליזם במקומות ציבוריים ולאחרונה אף במקלטים ציבוריים. מקרה כזה נרשם לאחרונה בקרית ים.
1 צפייה בגלריה
ונדליזם במקלט בקרית ים
ונדליזם במקלט בקרית ים
ונדליזם במקלט בקרית ים
(צילום: מתוך הפייסבוק)
בעקבות מצב החירום, מקלטים ציבוריים שביום יום נעולים, פתוחים מסביב לשעון, דבר שמאפשר לכל תושב להיכנס לתוכו בשעת חירום. למקלט בגן אריה בקרית ים, שמשמש בכל ימות השנה את מועדון הקראטה של המתנ"ס, נכנסו בסוף שבוע שעבר אלמונים שפשוט ניצלו את היותו של המקלט פתוח וזרעו הרס, הרסו ציוד והפכו ציוד.
תושבת השכונה העלתה לדף הפייסבוק שלה תמונה של המקום לאחר ביקור הוונדלים וציינה: "הוונדליזם במקלט, פשוט לא ייאמן. מקלט מס 2 בגן ציבורי אריה. אולי עדיף שהמקלט יהיה סגור אם לא ניתן להציב שמירה. שלא נדבר על הוונדליזם שחוגג בגן השעשועים שצמוד למקלט".
תושבים שהגיבו לפוסט ציינו כי אין אפשרות להציב שומר 24 שעות ביממה ליד כל מקלט בעיר וגם לא ניתן, בשל המצב הביטחוני, לנעול את המקלט. אחד המגיבים ציין כי ברוב ימות השנה המקום מתוחזק, נקי, ויפה, אך כיום "שוברים, מלכלכים, הורסים וגונבים".

קראו עוד:

תושב אחר: "אי אפשר להציב על כל מקלט שומר. זה עניין של חינוך וכבוד לסביבה. צריך לדבר על זה בבית ובבתי הספר על חשיבות שמירה של מרחבים ציבוריים. יש מלא מבוגרים מסביב בפארק, מספיק שיהיה מבוגר אחראי אחד שייתן הערה לילדים.. פשוט לאף אחד לא אכפת ממה שקורה מסביב".