ביום שישי האחרון קיבל רועי צביון (31), תושב קרית מוצקין, טלפון בהול מאשתו, שדיווחה כי מצאה ארבעה גורי חתולים בתוך סיר בישול בסמוך לפח האשפה באחת השכונות הוותיקות בעיר, קרוב לשדרות משה גושן. צביון שמיהר מביתו אל המקום נדהם לגלות: "ראיתי ארבעה גורים, ממש בני יומיים, עם חבל טבור שעוד מחובר אליהם, מייללים ועיניהם עצומות.
3 צפייה בגלריה
גורי חתולים נזרקו לרחוב
גורי חתולים נזרקו לרחוב
החתולים הקטנטנים נזרקו בתוך סיר בישול
(צילום: רועי צביון)
"רק שעות בודדות קודם לכן, עברתי שם ולא ראיתי את הסיר או את הגורים, ולכן היה לי ברור כי ככל הנראה מישהו הניח אותם שם. למרות זאת המתנתי כחצי שעה כדי לוודא שאמא שלהם לא באזור, ואספתי אותם לביתי" .
קראו עוד >>
צביון יצר קשר עם וטרינר בקריות: "זה קרה לפני שבת, ולכן היה לי ברור שלא אמצא להם פתרון בקרוב, ושאלתי את הווטרינר במה להאכיל אותם. הוא שלח אותי לחנות חיות שעוד הייתה פתוחה לקנות אבקת חלב לחתולים ומזרק מיוחד שמיועד להאכיל גורים שעדין יונקים. הכנסנו אותם לבית שלנו וסגרנו אותם באחד החדרים, כדי שהכלבה שלנו לא תפגע בהם.
3 צפייה בגלריה
גורי חתולים נזרקו לרחוב
גורי חתולים נזרקו לרחוב
"מאכילים אותם כל שלוש שעות". אחד הגורים שנמצאו ברחוב
(צילום: רועי צביון)
"היה לנו קרטון שנשאר ממשהו שרכשנו, שמנו בתוכו מגבת כמצע רך, ובקבוק חם כדי לסייע להם לשמור על טמפרטורת הגוף, ואנו מאכילים אותם כל שלוש שעות. כל סוף השבוע נשארנו בבית ויכולנו לטפל בהם בדחיפות שהם צריכים. הבעיה היא כעת, במהלך השבוע כששנינו נמצאים שעות ארוכות מחוץ לבית".
3 צפייה בגלריה
גורי חתולים נזרקו לרחוב
גורי חתולים נזרקו לרחוב
החתלתול זקוק לבית חם ואוהב
(צילום: רועי צביון)
צביון העלה פוסט ברשתות החברתיות על מנת למצוא מאמצים לגורי החתולים, אך ללא הצלחה: "היום יצאתי במיוחד מהעבודה בשעת הצהריים על מנת להאכיל אותם באמצע היום. אבל זה יהיה קשה מאוד להמשיך כך, וגם הם צריכים לאכול בדחיפות גדולה יותר מזו שאני יכול לתת להם בגיל הצעיר שלהם. לצערי לא הצלחתי למצוא להם מישהו שיאמץ אותם ואני נמנע מלהעביר אותם לרשויות מהחשש שלא יטופלו כראוי או אפילו ירדימו אותם".
אתי אלטמן מ'תנו לחיות לחיות' אמרה ל-mynet קריות: "המקרה הזה מזעזע ומחריד, אבל זה מה שקורה כשלא עושים עיקורים וסירוסים במדינה שלנו. מיליוני חתולים שנולדים לסבל, רעב, התעללויות ודריסות, ומתים בייסורי תופת. יש גם מקרים של ילדים שנוגעים בגורי חתולים בזמן שהאמא הולכת לחפש אוכל, ואז כשהיא חוזרת היא מריחה ריח שונה ונוטשת את הגורים וגזר דינם הוא מוות.
"אנו מבקשים להתעורר כי מצבם של חתולי הקהילה הוא רע מאוד. מעשה כזה, לזרוק חתולים בתוך סיר ברחוב, מראה על חוסר חמלה כלפי בעלי החיים. נגמרו לי המילים אל מול מראות כאלה".
המעוניינים לאמץ את הגורים מוזמנים ליצור קשר עם רועי צביון בטלפון 052-4372818.
פורסם לראשונה: 08:05, 11.10.21