ימים בודדים לפני היציאה לחופשת פסח קיבלו הורים בגן מרגנית לחינוך מיוחד הודעה מרשת המתנ"סים בקרית ים, כי בחופשה לא תתקיים קייטנה, בשל מחסור בכוח אדם.
1 צפייה בגלריה
צהרון בקרית ים
צהרון בקרית ים
גן מרגנית בקרית ים
(צילום: פרטי)
ההורים זעמו על ההחלטה, במיוחד לאחר שגם בחופשת חג חנוכה האחרון וחופשת פסח בשנה שעברה לא התקיימה קייטנה. נורית טויטו, אם לתאומים בגן: "עבור ילדים בעלי צרכים חופש ארוך הוא לא טוב. הילדים שלנו זקוקים לשגרה ולמסגרת.
"בנוסף, ההורים נדרשים לא לעבוד בימים שאין מסגרת, אנחנו לא יכולים פשוט להביא בייביסיטר. לא ברור מדוע דווקא בגן לילדים בעלי צרכים מיוחדים אין קייטנה, זה חוזר על עצמו בחופשות בקצרות, מודיעים לנו שאין להם כוח אדם ומשאירים אותנו ואת הילדים חסרי אונים".
קראו עוד >>
בגן מרגנית נמצאים תשעה ילדים בגילאי 4-5. אב נוסף סיפר: "ניהלנו מלחמה על הזכות שלנו לקייטנה גם בחופשת חנוכה האחרונה וגם בפסח בשנה שעברה. ההורים זועקים, אבל הקול שלנו לא נשמע.
"קייטנה עבור ילדים בעלי צרכים מיוחדים היא חובה, ודווקא שם היה צריך להשקיע מאמצים גדולים על מנת שתהיה קייטנה. ילדים עם צרכים מיוחדים מופקרים".
ההורים פנו לעירייה ולמתנ"ס בבקשה למצוא כוח אדם מתאים ולקיים את הקייטנה.
מעיריית קרית ים נמסר: "נעשו ניסיונות רבים לאתר גננות של החינוך המיוחד לעבודה במהלך חופשת פסח. יש מחסור אדיר בכוח אדם בגני הילדים, בקייטנות ובפרט בחינוך המיוחד. אנו קוראים למשרד החינוך לנקוט בצעדים ברמה הארצית לגיוס כוח אדם איכותי ומתאים לטיפול בילדינו".
פורסם לראשונה: 08:05, 12.04.22