תושבת יקנעם הגישה תביעה נגד ספר מקרית חיים, לאחר שסבלה מגירוד וחוסר נוחות כתוצאה מתוספת שיער שחיבר לשיערה, והוא לטענתה התחמק ממנה. בית המשפט לתביעות קטנות בחיפה קבע כי עליו לשלם לה 8,200 שקל בגין הכספים ששילמה, והוצאות.
1 צפייה בגלריה
"צריך היה לגלות אוזן קשבת לטענותיה"
"צריך היה לגלות אוזן קשבת לטענותיה"
שלוש פגישות מקדימות. תוספות שיער
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
בחודש יוני אשתקד פנתה הלקוחה לספר, המתמחה בתוספות שיער, בבקשה שיתאים לה תוספת. לאחר שלוש פגישות ייעוץ החליטה לבצע את הטיפול, שבוצע בביתו, עבורו שילמה לנתבע 7,200 שקל. באותו מעמד, לדבריה, אמר לה כי הצביעה תיעשה בהזדמנות אחרת.
"לטענת התובעת, היא חשה חוסר נוחות כאשר שזרה את תוספת השיער, ובמיוחד חשה בתופעה של גירוד. עוד טענה, כי היא ניסתה לקבוע פגישה עם הנתבע, אך נדחתה כל פעם בתואנה אחרת", נכתב בפסק הדין.
קראו עוד >>
מנגד טען הספר כי יש לו מספרה בתל אביב, ומספר פעמים בשבוע הוא עובד בביתו בקרית חיים. לדבריו, נקבעה עם התובעת פגישה לתיקון, והיא זאת שביטלה את התור מספר פעמים. באחת הפעמים, לדבריו, ביטל לאחר שהיה חולה. כמו כן, טען כי הוסבר ללקוחה שאין החזר כספי, מפני שרכשה את התוספת.
הרשם הבכיר, בנימין בן סימון, קיבל את התביעה. "העסקה שנרקמה בין הצדדים היא עסקה מורכבת, רגישה ודורשת התאמה מוחלטת, שכן מדובר בהתאמת חפץ זר על ראשה של התובעת", נכתב.
"אני סבור כי חלק בלתי נפרד מעבודת הנתבע הייתה לוודא שתוספת השיער לראשה של התובעת צריכה להתאים לעורה, ומשכך צריך היה הנתבע לגלות אוזן קשבת לטענותיה של התובעת, ולכל הפחות להיפגש עמה ולבדוק את טענותיה".
הרשם הורה על ביטול העסקה. הספר נדרש להשיב ללקוחה את הסכום ששילמה לו, בתוספת 1,000 שקל עבור הוצאות. "אני סבור כי לאחר שהורכבה התוספת ושולמה התמורה, הנתבע לא עשה מבחינתו ולו גם מאמץ מינימלי להיפגש עם התובעת, שכן מבחינתו עבודתו הגיעה לידי סיום", נכתב.
"ולראיה, בטרם החליטה התובעת לקשור עסקה עם הנתבע, מצא הנתבע, למרות סדר יומו העמוס, שלושה מועדים לקביעת פגישה עם התובעת. זאת, בעוד שלאחר ביצוע העסקה לא נמצא זמן לקביעת פגישה אחת בלבד".
פורסם לראשונה: 14:53, 07.04.22