מחר (2.9.2024) צפויה שביתה כללית במשק בעקבות הכרזת יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד וכצעד מחאה על חוסר ההתקדמות במגעים להשגת עסקה שתחזיר את חטופינו הביתה. בקריות מצטרפים לצעדים שהוכרזו במרכז לשלטון מקומי - מה צפוי מחר?
5 צפייה בגלריה
הפגנה בקריות, הערב
הפגנה בקריות, הערב
ההפגנה בקריות, הערב
(צילום: א. יניר)
רק היום נפתחה שנת הלימודים, וכבר מחר מתוכננת שביתה במערכת החינוך במקומות שונים בארץ, אולם בקריות החליטו ראשי הערים שלא לקיים שביתה במערכות החינוך, אלא בקבלת קהל בעיריות, וחלקם ספגו ביקורות קשות מהתושבים.

קרית ביאליק

בתי הספר וגני הילדים יפעלו מחר כרגיל


בקרית ביאליק הודיעה העירייה: "עיריית קרית ביאליק כואבת את הירצחם באכזריות של ששת החטופים בידי מרצחי החמאס, מחבקת את המשפחות ומייחלת לשובם של כל החטופות והחטופים וביניהם מתן אנגרסט, תושב קרית ביאליק, החטוף בעזה.
"בהתאם להחלטת מרכז השלטון המקומי, מחר (יום ב, 2.9.2024) בין השעות 9:00-10:00 לא תהיה קבלת קהל במשרדי העירייה ושעות אלו יוקדשו להתכנסויות ופעילויות למען החזרת החטופים".

קרית מוצקין

"מערכת הלימודים לא תושבת או תשובש"


על ההחלטה לשבות הודיע ראש העיר, ציקי אבישר. עיריית קריית מוצקין לא תקבל מחר קהל בין השעות 9 ל-10 בבוקר ועובדי מחלקות העירייה יתכנסו לשיחות פנים מחלקתיות ולפעילות של הזדהות עם משפחות החטופים".
בנוגע למערכת החינוך אמר: "מערכת החינוך במוצקין תקדיש מחר זמן לפעילויות מותאמות גיל של הזדהות ושיח כיתתי בנושא - אך היא לא תושבת או תשובש בשום צורה".

5 צפייה בגלריה
עיריית קרית מוצקין
עיריית קרית מוצקין
עיריית קרית מוצקין
(צילום:נחום סגל)

קראו עוד:

ראש העיר אבישר הסביר את החלטתו: "עיריית קרית מוצקין מביעה את צערה על הירצחם של החטופים והחטופות בשבי החמאס, תומכת במאבק להשבת החטופים ומחבקת את בני משפחותיהם בשעות קשות אלו. בתקופה ביטחונית סוערת, לשיגרת הלימודים יש ערך של ממש. אנחנו לא נפגע בהורים. אנחנו לא נפגע בתלמידים. ככל שזה תלוי בעיריית קריית מוצקין - הלימודים מחר יתקיימו כרגיל".
"בשל השביתה, אתרי ההטמנה, ביניהם האתר בעפולה ייסגרו בשעה 10:00. לפיכך באופן חריג, ועל מנת להספיק את פינוי הפסולת הביתית, תהליך הפינוי יחל בשעה 03:00 לפנות בוקר. פינוי גזם וגרוטאות ימשיך כרגיל".
ברשתות החברתיות כבר מיהרו לגנות את החלטת ראש העיר שלא להשבית את מערכת החינוך. אחד התושבים אמר: "בושה אני קורא להשבית את העיר למען החטופים כדי שיחזרו את מי שנשאר המדינה בכאוס ומוצקין ממשיכים רגיל מדינה שובתת ומוצקין לא".

קרית ים

"מערכת החינוך תיפתח כסדרה"


בעיריית קרית ים פרסמו את ההחלטה שלא להשבית מחר את מערכת החינוך, אולם בין השעות 9:00 ל-10:00 לא תתקיים קבלת קהל במשרדי העירייה: "עיריית קריית ים כואבת כולה את הירצחם באכזריות של ששת החטופים בידי מרצחי החמאס בני עוולה. אנו מחבקים את המשפחות ומייחלים לשובם של כל החטופים.

5 צפייה בגלריה
עיריית קרית ים
עיריית קרית ים
עיריית קרית ים
(צילום: מיכל ראובן)

"בהתאם להחלטת מרכז השלטון המקומי, מחר (יום שני, 2.9.2024) בין השעות 9:00-10:00 לא תתקיים קבלת קהל במשרדי העירייה ושעות אלו יוקדשו להתכנסויות ופעילויות למען החזרת החטופים" לגבי מערכת החינוך אמר: " הילדים שלנו במערכת החינוך זקוקים לשגרה ואנחנו חייבים ככל האפשר לסייע להם בעשייה כדי שלא יושפעו מהמצב.
"מערכת החינוך תיפתח מחר כסדרה. גני הילדים ייפתחו מחר. הסייעות יגיעו לגנים ונעשה את מירב מאמצינו להפעיל את הגן במתכונת מיטבית. ברשת המתנ״סים יפעילו את מסגרות הצהרונים יפעלו כרגיל מחר. בכל שינוי באם יהיה, תעדכן בצורה הרשת בצורה מסודרת".

5 צפייה בגלריה
הפגנה בקריות, הערב
הפגנה בקריות, הערב
ההפגנה בקריות, הערב
(צילום: א. יניר)

קרית אתא

"הלימודים יתקיימו כסדרם"


גם בעיריית קרית אתא החליטו לא להשבית את הלימודים, כלל התלמידים, מלבד תלמידי החטיבה העליונה שנמצאים בשביתה בהתאם לשביתת ארגון המורים, יגיעו מחר ליום הלימודים.

5 צפייה בגלריה
בניין עיריית קרית אתא
בניין עיריית קרית אתא
עיריית קרית אתא
(צילום: גיל נחושתן)

העירייה פרסמה: "מחר 2.9 כל מחלקות העירייה יפעלו במתכונת מלאה. הלימודים יתקיימו כסדרם בכל מוסדות החינוך בעיר: גני ילדים בתי ספר יסודיים וחטיבות ביניים. הלימודים בבתי הספר התיכוניים לא יתקיימו בהתאם לשביתת ארגון המורים. אנו מאחלים לתלמידים שנה בטוחה ומתפללים לשובם של כל החטופים לביתם".
גם ראש העיר של קרית אתא, יעקב פרץ, ספג ביקורת מצד תושביו. אחד התושבים הגיב להודעת העירייה וכתב: "עצוב שראש העיר לא חושב שאי אפשר להמשיך כרגיל ופועל אך ורק ממניעים פוליטיים ! מדינה מטורללת".
פורסם לראשונה: 21:52, 01.09.24