ניצב משנה בדימוס אילן סרדל, מפקד תחנת זבולון לשעבר וכיום בעל משרד חקירות גדול בקריות, הוא החוקר הפרטי שמעורב בפרשת סחיטה ואיומים, בה מעורבת אשת ראש עיריית כרמיאל, עו"ד סוזי קונינסקי. כך הותר היום (שני) לפרסום. סרדל, תושב קרית מוצקין, באמצעות עורכי הדין עמית חדד ונעה מילשטיין, דחה עלהסף את החשדות נגדו וטען כי לא נפל רבב בפעולותיו.
3 צפייה בגלריה
אילן סרדל
אילן סרדל
"לא נפל כל רבב". אילן סרדל
(צילום: נחום סגל)
הפרשה התפוצצה לפני שבועיים, אז הפכה חקירה סמויה של היחידה הארצית לחקירות הונאה, שפועלת במסגרת להב 433, לגלויה עם עיכובם לחקירה של קונינסקי, סרדל, חוקר פרטי נוסף, ועובד במשרדו של סרדל.
על פי החשד, תיעדו החוקרים את איש העסקים אלון אזולאי במצבים מביכים, כולל צילומים שלו בחו"ל עם אישה שאינה אשתו. בהמשך נעשה, לטענת המשטרה, ניסיון לסחוט את אזולאי שמתכוון לרוץ לראשות עיריית נהריה מול ראש העיר הנוכחי, משה קונינסקי, באמצעות אותו תיעוד, כדי שלא ירוץ בבחירות. כשהניסיון נכשל, נשלחו אותן תמונות לחלק מראשי הליכוד, כדי שלא יתמכו באזולאי במירוץ לראשות העיר.

3 צפייה בגלריה
אשת ראש עיריית כרמיאל, סוזי קונינסקי
אשת ראש עיריית כרמיאל, סוזי קונינסקי
אשת ראש עיריית כרמיאל, סוזי קונינסקי, בבית המשפט
(צילום: אביהו שפירא)

סוזי קונינסקי טענה, כי היא זו שנפלה קורבן לסחיטה מצד אנשים שמקורבים לאזולאי. לפני מספר שבועות, היא אף הגישה צו למניעת הטרדה מאיימת נגד תושב כרמיאל שמזוהה עם אזולאי, בה פירטה את מה שעובר עליה.
בסופו של דבר, הוארך מעצרם של קונינסקי וסרדל ביום ושוחררו בתנאי מגבילים. מאז, לטענת המשטרה, החקירה נמשכת.
סרדל פיקד מספר שנים על תחנת זבולון, ונחשב לאחד ממפקדי התחנה המוצלחים בשנים האחרונות, עם הורדה משמעותית באחוזי הפשיעה. במהלך הקדנציה הועלו נגדו טענתו להתנהלות לא ראויה והוא נעצר על ידי מח"ש.
בסופו של דבר, התיק נגדו נסגר ולא הוגש כתב אישום, אבל הוא סיים דרכו במשטרה. מאז, הוא פתח משרד חקירות, שנחשב בין הגדולים באזור ובהמשך החל לפתוח, בזיכיון, סניפים למכירת גלידה.
במהלך כל החקירה טען סרדל כי לא נפל רבב במעשיו ועל מה שעשה היה במסגרת החוק. עד כה היה שמו אסור לפרסום, אבל השבוע, עם התרת צו איסור הפרסום של שמה של סוזי קונינסקי, גם שמו נחשף.
סרדל עצמו סירב להתייחס לפרשה. עורכי דינו, עמית חדד ונעה מילשטיין מסרו: ״מרשנו קצין משטרה בכיר לשעבר שעושה חיל בתחום החקירות תוך שהוא מקפיד קלה כבחמורה בהוראות הדין. אין ולא נטענה נגדו טענה כלשהי על פעולה לא חוקית ועד לרגע זה לא ברור כלל מדוע הוא נחקר באזהרה. אין לנו ספק כי לאחר שהמשטרה תבחן את התמונה הראייתית במלואה, היא תגלה כי בפועלו של מרשנו לא נפל כל רבב״.

3 צפייה בגלריה
"היא זו שנסחטה". פרקליטי האישה, עו"ד אולמן וסרוג'י
"היא זו שנסחטה". פרקליטי האישה, עו"ד אולמן וסרוג'י
אין ראיות לסחיטה. פרקליטי האישה, עו"ד אולמן וסרוג'י
(צילום: גיל נחושתן)

עורכי דינה של סוזי קונינסקי, תמי אולמן ושאדי סרוג'י מסרו: "סוזי מכחישה את המיוחס לה. משטרת ישראל יחידת להב חקרה אותה שעות ארוכות, ולא הציגה ראיה אחת לכך שהיא קשורה לסחיטה. הראיות היחידות שהציגו לה הם קשר עם חוקר פרטי, ואכן היא עובדת עם חוקר פרטי באופן חוקי בעניין תיקים שבטיפול המשרד שלה".
קראו עוד >>
פורסם לראשונה: 15:34, 07.11.22