סגן בכיר בפרקליטות מחוז חיפה אזרחי, ריצ'רד סלאח, בשם היועצת המשפטית לממשלה, הגיש היום (שלישי) חוות דעת, על פיה יש לדחות את בקשת ראש עיריית קרית מוצקין לעכב את השעייתו מהתפקיד, עליה החליטה הוועדה לבחינת השעיית ראשי רשויות מטעם משרד הפנים.
2 צפייה בגלריה
חיים צורי
חיים צורי
חיים צורי
(צילום: נחום סגל)
כזכור, החליטה הוועדה בשבוע שעבר, בעקבות הגשת כתב האישום נגד חיים צורי על השעייתו מהתפקיד למשך שנה. למחרת הגיש צורי בקשה לעכב את ההחלטה, תוך שהוא מעלה שורת טענות נגד החלטת הוועדה וכן טען כי עד ליום ראשון הקרוב הוא מתכוון לעתור לבג"ץ נגד ההחלטה. הוועדה החליטה להקפיא את ההשעיה עד להעברת חוות דעת של היועצת המשפטית לממשלה, שכאמור המליצה שלא לעכב את ההשעיה.
צורי, באמצעות עורכי דינו תמי אולמן, יובל זמר ויעקב שלומוביץ, טען כי הוועדה לא התייחסה לפגם שהתגלה לטענתם בהגשת כתב האישום, כי החלטת הוועדה היא בלתי סבירה באופן קיצוני וכי בכוונתו לעתור נגדה לבג"ץ.

2 צפייה בגלריה
חיים צורי, ראש עיריית קרית מוצקין
חיים צורי, ראש עיריית קרית מוצקין
"החלטה שגויה". חיים צורי
(צילום: אלעד גרשגורן)

בתשובת הפרקליטות נאמר כי יש לדחות את הבקשה בין השאר לפי ההלכה שהכוונה לעתור נגד פסק דין אינה מעכב ביצוע פסק הדין. כן צוין כי הוועדה התעלמה בצדק מהפגם כביכול מאותה לקונה שפרקליטי צורי מצאו בכתב האישום כאשר הטענות בגין כך צריכים להיות מועלים בהליך הפלילי עצמו.

קראו עוד:

לגבי הטענה כי החלטת הוועדה הנה בלתי סבירה, השיבו בפרקליטות: "טענה זו, עם כל הכבוד, נטענה בעלמא ללא שהמשיב מציג בדל הנמקה. המשיב לא הצביע על פגמים, טעויות או חוסרים בהחלטת הוועדה, ומשכך לא ניתן להידרש לטענה.
"מבלי לגרוע מהאמור, החלטת הוועדה ניתנה בסמכות, בהתאם להוראות החוק וההלכה הפסוקה בעניין, ואין החלטת הוועדה חורגת ממתחם הסבירות באופן קיצוני המצדיק התערבות של בג"ץ בהחלטה זו. עוד טענה הפרקליטות, כי המחוקק קבע שהחלטת הוועדה תינתן בתוך 30 ימים ומשכך הוועדה צריכה לדחות את בקשתו ראש העיר".
עו"ד תמי אולמן: "ממתינים להחלטת הוועדה".