אלפי מתנגדי ההפיכה המשפטית בקריות צפויים להשתתף מחר באירועי יום הזעם שייערכו בין חיפה לעין המפרץ. מחאת הקריות תאחד כוחות ביום השיבוש עם ארגוני מחאה אחרים באזור הצפון - כולל חיפה, יקנעם והגליל.
3 צפייה בגלריה
הפגנה מול מתחם רפאל
הפגנה מול מתחם רפאל
הפגנה מול מתחם רפאל
(צילום: י"א)
מחר, יום שלישי, 18.7 יגיעו המפגינים מהקריות לצומת בית המשפט בקריות, ובשעה 18:40 יצאו בשיירת רכבים לכיוון עין המפרץ, למחאה משותפת של יישובי הגליל והקריות בצומת עין המפרץ.
בחיפה נקראו המפגינים להגיע לתחנת רכבת חוף הכרמל בשעה 16:00.
ביום רביעי, 19.7 בשעה 12:00 יצטרפו המוחים מהקריות למחאות הייטקיסטים במת"מ וביקנעם.
גארי זאיאץ, ממובילי המחאה בקריות: "הממשלה ממשיכה בדהירה לא סבירה בצורה קיצונית לביטול עילת הסבירות. הם מתעלמים מהערות חברי הכנסת, הם מתעלמים מהערות הציבור, הם מתעלמים מהערות המומחים מכל קצוות הקשת הפוליטית. ללא עילת הסבירות, הדלת לדיקטטורה תהיה פתוחה לרווחה.

3 צפייה בגלריה
המחאה בחורב ביום השיבוש
המחאה בחורב ביום השיבוש
המחאה בחורב ביום השיבוש
(צילום: דורון סולומון)

"כבר היום הממשלה בוחרת לאכוף חוקים בצורה סלקטיבית או לא לקיים חלק מהוראות החוק בכלל- כמו חוק הגיוס או הסירוב של שר המשפטים לכנס את הועדה לבחירת שופטים כי ההרכב שלה "לא נכון". זו דיקטטורה שמתהווה לנו מול העיניים וחייבים לאחד כוחות ולהתנגד לה".

קראו עוד:

3 צפייה בגלריה
אלעד שרגא מוביל את הצעדה במוריה
אלעד שרגא מוביל את הצעדה במוריה
אלעד שרגא מוביל את הצעדה במוריה
(צילום: מחאת העם חיפה)

זאיאץ הוסיף: "החל מיום שלישי אנחנו נמצאים בתקופה קריטית עם ממשלה שמתנהלת בצורה קיצונית ולא סבירה. אם יהיו שינויים בהליכה חקיקה ניזום פעולות מחאה נוספות ונעדכן את הציבור דרך ערוצי תקשורת מקומיים ורשתות חברתיות".
יצוין, כי ביום השיבוש האחרון נחסם כביש מספר 2, כביש החוף בכניסה לחיפה. מפגינים שנערכו מבעוד מועד חסמו את הכביש באמצעות משטחי עץ. שלט ענק ועליו נכתב "ביחד ננצח" נפרס לאורך הכביש הראשי. בעקבות החסימה הגיעו למקום כוחות משטרה, אך פקקי ענק נרשמו באזור מחיפה ועד עתלית.
מוקד נוסף נרשם במתחם בתי המשפט בקרית הממשלה בעיר התחתית חיפה. אלפים הגיעו למקום וחסמו את הכביש. המפגינים נושאים דגלים ושלטים משבשים את התנועה באזור.
גם בארגוני הימין נערכים להשבתות וחסימות כבישים ביום השיבוש. בארגוני הימין עושים מאמצים לגייס את ההמונים לסגירת הכניסות לקיבוצים באזור, אחרי שאלו סומנו על ידם כיישובי שמאל.
במהלך יום השיבוש (שלישי) צפויים מפגיני ימין לחסום את הגישה לחותרים והבונים.
פורסם לראשונה: 10:49, 17.07.23