מתנדב משטרת ישראל אריה שח עדיין מאושפז במרכז הרפואי לגליל לאחר שנדרס בידי נהג שהתפרע על הכביש ביום חמישי שעבר. אצל שח אובחן בעקבות הדריסה שבר בברך וחבלה בראש ומצבו, בעת הפינוי לבית החולים הוגדר בינוני.
2 צפייה בגלריה
המתנדב הפצוע
המתנדב הפצוע
המתנדב הפצוע
(צילום: משטרת ישראל)
יצוין כי זו הפעם השנייה בשנים האחרונות שמתנדב משטרתי נדרס בנהריה: לפני שנתיים נדרס למוות המתנדב חוסאם סג'ייר, מכפר ירכא ושוטר שהיה עימו, אמיר אבו ריש נפצע באורח קשה ובהמשך נאלץ לעזוב את השירות.
האירוע הקשה בנהריה התרחש ביום חמישי לפני שבוע אז התקבל מידע על רכב שנוסע בכביש 4, מצפון לדרום, ומשתולל על הכביש. ניידת של מתנדבים שקיבלה את הקריאה נעצרה בצומת הגעתון והמתנדב אריה שח ירד מהרכב וסימן לרכב המתפרע, מסוג באגי, לעצור. באותה עת היו על הבאגי שני נוסעים.
הבאגי החל להאט, לאחר שהנהג הבחין במתנדב מסמן לו לעצור ואז האיץ, נכנס במתנדב, דרס אותו והעיף אותו באוויר. לאחר מכן המשיך לנסוע, תוך סיכון נהגים אחרים, לכיוון דרום.
התפתח מרדף כאשר הבאגי נכנס לשכונת יד שרה, בדרום העיר. בסופו של דבר נעצרו הנהג והנוסע לידו.

2 צפייה בגלריה
רכב הבאגי
רכב הבאגי
רכב הבאגי
(צילום: דוברות המשטרה)

זמן קצר לאחר מכן עצרה המשטרה 2 צעירים נוספים, שהוזעקו בידי נהג הבאגי על מנת לחלץ אותו מאזור החיפושים. בסך הכל נעצרו באירוע 4 חשודים: הנהג תושב עראבה בן 25, מוכר למשטרה. הנוסע איתו, תושב מג'ד אל כרום בן 20 ושני צעירים מדיר אל אסד. מעצר החשודים הוארך בסוף השבוע, בבית משפט השלום בחיפה, בחמישה ימים.
גורמים במשטרה אומרים כי בקלות אירוע הדריסה היה יכול להסתיים ברצח וציינו כי התופעה של נהגים מתפרעים בכבישי ישראל היא נפוצה בשנים האחרונות וכל עוד לא תהיה ענישה אפקטיבית, המקרים האלו יחזירו על עצמם.
סגן מפקד תחנת נהריה, רפ"ק דרור פסקוביץ, אמר למיינט קריות: "אנחנו צלע אחת אבל יש גם פרקליטות, מערכת בתי המשפט, מערכת החינוך, מערכת הגבייה וכולם צריכים לעבוד ביחד. לא הכל זה משטרה".

קראו עוד:

המתנדב אריה שח (65) לא יכול היה לספר על הדריסה מחשש לשיבוש הליכי חקירה. עם זאת, סיפר כי מזה 25 שנה הוא מתנדב במשטרה. "התנדבתי כדי לתרום לאיכות החיים בעיר שבה אני גר. כשהתחלתי להתנדב היה כיף, המתנדבים קיבלו יחס טוב מהאזרחים. לצערי, ככל שעוברות השנים, היחס הפוך. הרבה מתנדבים עזבו ורבים שאלו אותי למה אני ממשיך. לכולם אני אומר שדווקא כשזה קשה, צריך להמשיך".
תמשיך להתנדב?
"נראה אם יתנו לי. אני מתקרב לגיל שמעבר לו אי אפשר להתנדב. אם זה תלוי רק בי, אני ממשיך".