בית משפט השלום בחיפה שיחרר בסוף השבוע בערבות תושב קרית מוצקין, ניצול מפיגוע טרור משנת 2001, שנעצר בחשד כי פרסם פוסטים ובהם איומים כלפי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והשר לביטחון פנים, איתמר בן גביר.
3 צפייה בגלריה
אפליקציית פייסבוק
אפליקציית פייסבוק
אפליקציית פייסבוק
(צילום: shutterstock)
החשוד, בן 48, נעצר בעקבות הפוסטים שפרסם והמשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בשמונה ימים, כדי להשלים את החקירה.
במהלך הדיון טען סניגורו של החשוד, עו"ד נאג'י עמאר, כי החשוד לא פירסם את הפוסטים וכי מישהו כנראה פרץ לחשבון הפייסבוק שלו ופירסם אותם. כן טען, כי החשוד לא יכול לשבש חקירה, כיוון שאין עדים נוספים לחקור, ולכן אין סיבה להמשיך להחזיק אותו במעצר. הסניגור ציין עוד כי מדובר באדם שניצל מפיגוע שהיה בקרית מוצקין בשנת 2001 והוא במצב של פוסט טראומה.

3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
(צילום אבי רוקח)

החשוד עצמו טען כי הוא אינו עובד, הוא מתמודד עם הפוסט טראומה ומתגורר לבדו. הוא הוסיף כי אמו נפטרה ממחלת הסרטן והוא עצמו שירת בצה"ל. "אני אומן, כתבתי סיפורים חינוכיים לילדים. כל הדברים האלו לא מעניינים אותי". החשוד התחייב לא להיכנס למחשב שלו בתקופה שיקבע בית המשפט, במידה ויסכים לשחררו בערבות.

3 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר
(צילום: אלכס קולומויסקי)

השופטת רונה פרסון ציינה בהחלטתה כי קיים חשד סביר הקושר את החשוד לביצוע העבירה. עם זאת, לאור עברו של החשוד וההתחייבות שלו לא להמשיך במעשים המיוחסים לו, וכן לאור היותו פוסט טראומתי, קבעה השופטת כי המשך מעצרו אינו חיובי עוד לצורכי החקירה.

קראו עוד:

לאור זאת, שיחררה השופטת את החשוד למעצר בית, בקרית מוצקין, עד ליום שלישי כאשר באותה תקופה נאסרה עליו הגישה למחשב. בנוסף, נדרש החשוד להפקיד ערבות בסך 5,000 שקל.