המשטרה סגרה היום (חמישי) את תיק החקירה בעניינו של חשוד, תושב הקריות (31), בריסוס כתובות גרפיטי ודגלי פלסטין ברחבי העיר חיפה.
2 צפייה בגלריה
הגרפיטי בחיפה
הגרפיטי בחיפה
הגרפיטי בחיפה
(צילום ארכיון: משטרת ישראל)
בינואר 2024 הופיעו בחיפה כתובות גרפיטי על קירות בעיר. הכיתוב היה בעברית, ובין השאר נכתב "ישוחרר גטו עזה". בנוסף רוססו גרפיטי של דגלי פלסטין.
בעקבות ריסוס הגרפיטי הוגשה תלונה על ידי ארגון בצלמו, ובמשטרת חיפה נפתחה חקירה. במשטרה מסרו כי חוקרי תחנת חיפה פתחו בחקירה אינטנסיבית הכוללת שימוש באמצעים מתקדמים והצליחו לאתר את זהותו של החשוד בן 31 תושב הקריות. עוד נמסר כי החשוד נעצר והובא לחקירה בתחנת המשטרה שבסיומה נכלא.
במשטרה הדגישו כי בעקבות המעצר כי "משטרת ישראל רואה בחומרה כל ניסיון של השחתה ופגיעה ברכוש ציבורי ותפעל באפס סובלנות כלפי מפירי החוק".

2 צפייה בגלריה
כתובות שרוססו בחיפה
כתובות שרוססו בחיפה
כתובות נוספות שרוססו בחיפה במהלך חרבות ברזל
(צילום ארכיון: פרטי)

חצי שנה חלפה מאז המעצר, והמשטרה הודיעו למנכ"ל בצלמו שי גליק, כי הם נאלצים לסגור את תיק החקירה ולמעשה לא יכולים להשיג הרשעה בעניינו של החשוד בריסוס הגרפיטי.

קראו עוד:

בארגון בצלמו זועמים. המנכ"ל שי גליק: "אי העמדתו לדין של מי שריסס כתובות הסתה הן בגדר ליקוי מאורות. יש קומץ המבקש באמצעות הסתה לפגוע בדו קיום בחיפה ועל הפרקליטות המשטרה למצות את הדין פורע החוק. אנו נערכים להגשת ערעור ונדרוש את העמדתו לדין של המסית".
מהמשטרה נמסר: "נסיבות התיק נבחנו על ידי המשטרה ובתום איסוף כלל הראיות לא היה ניתן להגישו לדין".