בשורה אדירה לתושבי הצפון: הממשלה אישרה היום (ראשון) את הארכת כביש 6 צפונה, ממחלף סומך ועד בית העמק. הפרויקט מקודם על ידי משרד התחבורה באמצעות חברת חוצה ישראל בהשקעה של כ-3 מיליארד שקל. הכביש החדש יחבר את יישובי הצפון למרכז הארץ ויפחית משמעותית את גודשי התנועה בצפון.
3 צפייה בגלריה
הרחבת כביש 6 לכיוון צפון
הרחבת כביש 6 לכיוון צפון
הרחבת כביש 6 לכיוון צפון
(צילום: יריב כץ)
הארכת כביש 6 לכיוון צפון כוללת סלילת כ-22 קילומטר של כביש דו-מסלולי, ממחלף סומך ועד לבית העמק, והקמת שלושה מחלפים חדשים (אבליים, מכר ובית העמק). הפרויקט יקצר משמעותית את זמני הנסיעה ויאפשר חיבור נוח לנהריה, עכו וכרמיאל, לאזור הקריות ולכיוון דרום. הפרויקט יבוצע במתכונת BOT, עבודות ההקמה יתחילו ב-2025, והפתיחה מתוכננת לשנת 2028.

3 צפייה בגלריה
כביש 6 חוצה צפון
כביש 6 חוצה צפון
כביש 6 חוצה צפון
(צילום: נחום סגל)

הפרויקט צפוי לשפר את החיבור בין אזור הצפון למרכז הארץ, להפחית משמעותית את הגודש בכביש 4 ולתמוך בפיתוחו כציר תחבורה ציבורית. על פי בדיקות שנערכו על ידי חוצה ישראל, לאחר סיום הפרויקט, מהירות הנסיעה בשעות השיא בבוקר צפויה לגדול פי שתיים ואף יותר.
הכביש החדש יעודד את צמיחת עכו ונהריה כמרכזי תעסוקה אטרקטיביים, כפי שקרה בעבר עם הגעת כביש 6 ליוקנעם ולקריית גת. עבודות ההקמה יביאו תעסוקה לצפון ויוסיפו אלפי משרות חדשות במהלך 3 שנות העבודות. כמו כן, לצד הכביש תישמר רצועה פנויה למסילת רכבת, שתאפשר פיתוח עתידי של מערך הרכבות באזור.

3 צפייה בגלריה
כביש 6 צפון
כביש 6 צפון
כביש 6 צפון
(צילום: כביש חוצה ישראל)

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "במסגרת מחויבותי העמוקה לפיתוח הפריפריה וחיבורה למרכז הארץ באמצעות מערכת כבישים ומסילות, אני שמחה על הצלחתי לקדם החלטת ממשלה חשובה המקצה 3 מיליארד שקל להארכת כביש 6 צפונה. תושבי עכו ונהריה וכל יישובי הצפון, בקרוב תיהנו מנסיעה מהירה ובטוחה ללא רמזורים מהבית ועד למרכז ולדרום הארץ, ואני מבטיחה לפעול להמשך הארכת הכביש עד לשלומי".

קראו עוד:

מנכ"ל חברת חוצה ישראל, דן שנבך: "חוצה ישראל רואה בפרויקט הארכת כביש 6 צפונה בשורה של ממש ונדבך נוסף בפרויקט הלאומי כביש 6, שיחבר את הצפון למכרז הארץ. הארכת הכביש צפויה להביא להפחתה משמעותית בעומסי התנועה עבור משתמשי הדרך ולשיפור הנגישות של אזור הצפון. חוצה ישראל תמשיך ליישם פתרונות תחבורתיים מתקדמים ולהוביל פרויקטי תחבורה מורכבים בפריסה ארצית".
משה דוידוביץ', ראש המועצה האזורית מטה אשר: "תושבי הגליל המערבי ומטה אשר זקוקים להמשך כביש 6 כמו חמצן. אני מברך על ההחלטה לקדם את הפרויקט החשוב מאוד, יחד עם זאת כולנו שבענו מהודעות לתקשורת והבטחות. כשאראה שדברים זזים בשטח וכשנראה שזה באמת קורה אז נוכל להגיב".