בסוף השבוע האחרון נודע להורים כי 11 תלמידי בית הספר היסודי ויצמן בקרית מוצקין מאומתים לנגיף הקורונה. על אף כמות החולים, חבריהם לכיתה לא נדרשו להיכנס לבידוד, מאחר שהתלמידים החולים לומדים בכיתות המוגדרות 'כיתות ירוקות' על פי משרד החינוך.
1 צפייה בגלריה
בית הספר ויצמן בקרית מוצקין
בית הספר ויצמן בקרית מוצקין
בית הספר ויצמן בקרית מוצקין
(צילום: נחם סגל)
גם לילדי הגנים הסמוכים, רימון ודרור, הנמצאים במתחם החטיבה הצעירה, המשותף לתלמידי בית הספר, יש פטור מבידוד, על פי מתווה ה'גנים הירוקים'.
מ', אמא לילדים בבית הספר ויצמן, טוענת כי יישום מתווה הכיתה הירוקה בבית הספר מסכן את התלמידים. "היה עדיף לסגור את הכיתות ושכולם יהיו בבידוד לשבוע ורק אז לחזור כשכולם בריאים".
אחד האבות בחר שלא לשלוח את בתו אל בית הספר בימים אלה מחשש להידבקות בנגיף: "הבדיקות הן על סמך אמון של ההורים. אנחנו החלטנו שלא לשלוח את בתנו מחשש שיגיעו ילדים שנדבקו וטרם גילו אותם".
קראו עוד >>
על פי משרד הבריאות, נדרשו כל ההורים שילדיהם היו בקרבת החולים לבצע בדיקת PCR ראשונה, ולאחריה בדיקות ביתיות יומיות לוודא כי ילדיהם שליליים לנגיף, ובתום שבעה ימי בדיקות מאז נחשפו לחולים, עליהם לבצע בדיקת PCR נוספת.
על פי רמזור הקורונה קרית מוצקין מוגדרת כצהובה עם ציון יומי של 4.5 ו-29 חולים פעילים ומעל ל20 מבודדים.
ממשרד החינוך נמסר: "הכיתות הן כיתות ירוקות ולכן רק התלמידים החולים נדרשו לבידוד. החולים הם תלמידים מארבע כיתות ירוקות בבית הספר. משרד החינוך סיפק להורי הילדים שבאו בקרבה עם התלמידים החולים בדיקות ביתיות שיעשו מדי יום. מלבד זאת ההורים ביצעו לילדיהם בדיקת PCR אחת מיד לאחר שהתגלו החולים, ואחת נוספת בתום שבעה ימים".
מהעירייה נמסר: "מודל הכיבה הירוקה בביה״ס מאפשר להמשיך בשגרת לימודים בטוחה מצד אחד ונותן שקט להורים. לצד זה חשוב לציין כי זה דורש כל הזמן שיתוף פעולה של בית הספר והמשפחות כיוון שמבוצעים כל הזמן בדיקות קורונה רציפות על מנת לשמור על הכתה הירוקה".