mynet קריות חשף לפני מספר שבועות כי במשרד הבריאות מנהלים שיחות עם הנהלות בתי חולים בחיפה, ובוחנים אפשרות להעביר את אחד מבתי החולים בעיר למבנה בית החולים הצפוי להיבנות בקרית אתא, בית החולים ע"ש מנחם בגין.
3 צפייה בגלריה
בית החולים כרמל
בית החולים כרמל
בית החולים כרמל
(צילום: נחום סגל)
מנכ"ל בית החולים כרמל ד"ר אבי גולדברג אישר כי במסגרת שיחות עם נציגי המשרד הבריאות, עלתה בקשה של הנהלת כרמל כי בית החולים יעבור למבנה בית החולים בגין. לדבריו של ד"ר גולדברג, כרמל הוא המתאים ביותר מבין בתי החולים שמבקשים לעבור למבנה החדש.
מאז פרסום הידיעה, התקבלו במשרד הבריאות החלטות שעשויות להגדיל את סיכויו של כרמל לעבור לקריות. כך הוחלט כי בית החולים בריאות הנפש בעכו, יעבור לפעול לצד בית החולים בנהריה (המרכז הרפואי לגליל).
לא רק בית החולים כרמל מבקש לעבור לקריות. בית החולים בני ציון היה רוצה לעבור למבנה בית החולים בגין. המעבר של בני ציון עמד על הפרק שנים רבות, וכאמור כעת הצטרף לתחרות בית החולים כרמל.
לאור ההתפתחויות במשרד הבריאות והאפשרות כי אחד מבתי החולים בחיפה יעבור לקריות, הועברה למועצת העיר שאילתה על ידי נציג סיעת הירוקים במועצה, חבר המועצה מוטי בליצבלאו.
3 צפייה בגלריה
בית חולים בני ציון
בית חולים בני ציון
בית חולים בני ציון
(צילום: י.א)
בפנייה למועצת העיר, מעלים הירוקים חשש מסגירת בית חולים בעיר, תוך פגיעה באיכות הרפואה שיקבלו מאות אלפי תושבי העיר.
וכך נכתב למועצת העיר: "בימים האחרונים עולה על שולחן הדיונים במשרד הבריאות וכנראה במשרדי ממשלה נוספים הקשורים לעניין, בניית בית חולים בקרית אתא האמור לשרת את כלל התושבים הגרים בקריות – מוצקין ,ביאליק, ק. ים, ק. אתא, קרית חיים והסביבה.
"מדובר בלמעלה מ-300,000 תושבים, הנתקלים זה שנים בקשיים לקבל טיפולי חירום ושירותי בית חולים, אשר נאלצים לעשות דרכם לרמב"ם או לכרמל או לבני ציון דרך עומסי תנועה גדולים. אן ספק שגם יכולת הקליטה של 3 מוסדות אלו מוגבלים. מהצד האחר, הקטנת מספר המיטות בחיפה זו טעות קריטית עבור תושבי חיפה הנזקקים לשרותי בתי החולים הללו ונאלצים גם היום להמתין שבועות וחודשים רבים לקבלת טיפול מקצועי מציל חיים".
3 צפייה בגלריה
חבר מועצת העיר חיפה מוטי בליצבלאו
חבר מועצת העיר חיפה מוטי בליצבלאו
חבר מועצת העיר חיפה מוטי בליצבלאו
(נחום סגל)
קראו גם >>>
אי לכך כותבים הירוקים: חובתה של ראש העיר להילחם על השירותים שמקבלים תושבי העיר והחשיבות של 3 בתי החולים גבוהה מאין כמוה. אסור לאפשר לממשלת ישראל לבצע את המהלך של סגירת בית חולים בחיפה. אין פה עניין של קואליציה ואופוזיציה, חברי מועצת העיר וראש העיר וכל מאות אלפי תושבי העיר יעמדו כחזית בצורה לא לאפשר סגירת בית חולים בחיפה".
הירוקים מדגישים כי "מקבלי ההחלטות מתייחסים לעיר חיפה ולסביבתה באופן בלתי נתפס ואפילו בזלזול. ברור שיש צורך להקים עוד בית חולים נוסף בצפון הארץ כדי להוריד לחצים מהמוסדות הקיימים בפרט שכמות האוכלוסייה גדלה, וזה שנים רבות לא גדלו מספר המיטות כנדרש ביחס לגידול מספר התושבים באזור. אנו הירוקים קוראים לראש העיר לאחד כוחות במאבק זה ולהפעיל את כל הגורמים הממשלתיים להסרת רוע הגזירה".