האם הרצח של חמאדה סאלם, בן ה-30, שנורה למוות שלשום (מוצ"ש) בחניון בעכו קשור לחיסולו של הצעיר דור סיני (23) בקרית ביאליק, שבוע קודם כן? גורמים במשטרה ציינו השבוע כי ייתכן כי סאלם חוסל בשל קשר משפחתי עקיף למשפחת רובעאי בעכו. כזכור, סיני נעצר לפני שנה בחשד כי היה מעורב בניסיון חיסול של בן משפחת רובעאי ולאחר שנרצח, נחקר חשד כי חיסולו היה למעשה סגירת חשבון בשל מעורבותו באותו ניסיון חיסול.
5 צפייה בגלריה
פיצוץ רכב בקרית ביאליק
פיצוץ רכב בקרית ביאליק
זירת פיצוץ רכב בקרית ביאליק
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
חמאדה סאלם, תושב עכו, שהתגורר בשנים האחרונות בנהריה, נורה במוצ"ש, ברחוב מוטה גור בעיר עכו. הוא פונה במצב אנוש לבית החולים בנהריה, שם נקבע מותו.

5 צפייה בגלריה
זירת האירוע בעכו
זירת האירוע בעכו
זירת הרצח ברחוב מוטה גור בעכו
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

חובש בכיר מיחידת האופנועים של מד"א, שמעון דהאן, סיפר: "הפצוע שכב בחניון הבניין בסמוך לרכבים כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפצע ירי בגופו. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וביצוע פעולות החייאה ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קריטי".
חאמדה היה מוכר למשטרה, אבל לא דמות מפתח והקשר שלו למשפחת רובעאי היה עקיף מאוד.

5 צפייה בגלריה
חמאדה סאלם
חמאדה סאלם
נורה למוות בחניון בעכו. חמאדה סאלם
(צילום: עמר אסאדי)

דור סיני (23) חוסל ביום שני, בשבוע שעבר, לאחר שמטען חבלה שהוטמן תחת מכוניתו התפוצץ בעת שעבר ברחוב קרן קיימת לישראל בקרית ביאליק. סיני היה דמות מוכרת במשטרה והיה משויך לכנופייה של העבריין שי קובס, שפועלת עם כנופייה מהמגזר הערבי. בחודש יוני בשנה שעברה נעצר סיני, יחד קובס ועוד מספר חשודים בחשד כי תכננו את חיסולו של חבר במשפחת פשע רובעאי מעכו וכן להתנקש במספר עבריינים בעיר נשר.

5 צפייה בגלריה
פיצוץ רכב בקרית ביאליק
פיצוץ רכב בקרית ביאליק
זירת פיצוץ הרכב ברחוב קק"ל בקרית ביאליק
(צילום: גיל נחושתן)

סיני נעצר אז על ידי ימ"ר חוף, ובבקשת המעצר נטען כי הוא חשוד בעבירות של ניסיון רצח, נשיאת והובלה של כלי נשק, רכישה והחזקת נשק. בסופו של דבר, לא הוגש נגדו כתב אישום, בעוד חברים אחרים בקבוצה עמדו לדין וגזר דינם אמור להינתן בקרוב.

5 צפייה בגלריה
דור סיני ז"ל
דור סיני ז"ל
חוסל בפיצוץ ברכבו. דור סיני ז"ל
(צילום: מתוך הפייסבוק)

בדיקת מיינט קריות העלתה כי חוקרי ימ"ר חוף, שמופקדים על החקירה, מתרכזים בשני כיווני חקירה עיקריים בקשר לחיסולו של סיני: הראשון, שהוא חוסל עקב מעורבותו בסכסוך עם כנופיות ערביות מגזרת עכו/נהריה, וזאת בהקשר למעצרו יחד עם שי קובס במסגרת ניסיון חיסול בן משפחת רובעאי. הכיוון השני הוא בשל סכסוך עם כנופיות קווקזיות בקריות.

קראו עוד:

בהקשר לחקירת רצח חאמדה, נודע כאמור כי אחד הכיוונים הנבדקים היא הקשר העקיף של הנרצח למשפחת רובעאי. בשני המקרים, לא בוצעו עד כה מעצרים.