הערב (רביעי) הודיעה עיריית קרית מוצקין לתושבים, הודעה חשובה: "לאור החיסול בלבנון, עיריית קרית מוצקין מרעננת את הנחיות פיקוד העורף. על תושבי העיר להיות עירניים לכל התפתחות ולהיות קשובים להנחיות. המקלטים הציבוריים ברחבי העיר ממשיכים להיות פתוחים".
2 צפייה בגלריה
מקלט. דרוש שיפוץ
מקלט. דרוש שיפוץ
מקלט
(צילום המחשה: קובי קואנקס)
חלק מן התושבים ביקרו את ההודעה וטענו כי היא 'מלחיצה' את הציבור שלא לצורך, אחד התושבים הגיב להודעה וכתב: "אתם סתם משדרים פאניקה לציבור". מצד שני היו לא מעט ששיבחו את העירייה על הערנות והזהירות, אחד התושבים הגיב: "כל הכבוד על האחריות, לא צריך לקחת סיכונים".
דובר צה"ל הבהיר כי על אף ההסלמה בצפון, ההחלטה על פתיחה או נעילת המקלטים בקריות תיקבע על ידי הרשות המקומית.

"ללא הגנה"


בעירייה הסמוכה, קרית ביאליק, לא יצאה כל הודעה לתושבים. במקביל בימים האחרונים נשלח מכתב זועם מתושבים באזור סביניה על מקלט נעול. במכתב שנשלח לראש העיר אלי דוקורסקי דובר על מקלט ציבורי נמספר 21.
"מקלט זה אמור להגן על חייהם של שוכני המרכז והמבקרים בו – עשרות ומאות תושבים: בעלי החנויות, הלקוחות, הסוחרים, משתתפי האירועים ההמוניים ב"אולמי חן" ואירועים ברחבת המרכז. בחודשים האחרונים, מאז ה 7/10 ופרוץ מלחמת חרבות ברזל היו בקרית ביאליק לא מעט אזעקות, טילים, כטבמ"ים ויירוטים – בכל העת המקלט שימש הגנה ומחסה לעשרות אנשים. בשבוע האחרון התברר כי העירייה סגרה ונעלה על מנעול ובריח את שתי הכניסות למקלט מס' 21 שבמרכז סבינה – כך שהוא נעול ויישאר כזה בעת אזעקה, מותיר בחוץ ללא הגנה עשרות ומאות אנשים".

2 צפייה בגלריה
עיריית קרית ביאליק
עיריית קרית ביאליק
עיריית קרית ביאליק
(צילום: נחום סגל)

התושבים טוענים כי שוחחו עם נציגי העירייה בטלפון: "נאמר לנו כי הוחלט לנעול את המקלט כידי לשמור עליו ובתוך 4 דקות בזמן יגיע אדם לפתוח אותו, בזמן שעל התושבים שזקוקים להגיע למקלט להיכנס למקלט בתוך דקה כדי לשמור על חייהם. תושבי העיר יישארו בחוץ בעת אזעקה טילים ויירוטים ויתפללו שמישהו יגיע לפתוח את המקלט. גם ברור שאיש לא יגיע תחת אזעקות וטילים".

קראו עוד:

עו"ד מימון פאר ציין: "אנו דורשים במיידית את פתיחת המקלט והשארתו פתוח כל עוד יש מלחמה בישראל ולא, נפנה לכל גורם ואמצעי תקשורת כדי לחייב את העירייה לעשות זאת, מבקר המדינה, פיקוד העורף, וכו'”.
תגובת עיריית קרית ביאליק תתפרסם לכשתתקבל.
פורסם לראשונה: 22:03, 03.07.24