עו"ד קובי לוי, תושב קרית חיים, שקיבל דוח בחניון קופת החולים מכבי בקרית מוצקין, ביקש להישפט, בטענה שהדוח לא חוקי. "במוצקין מאלצים אנשים להחנות צמוד אחד לשני ולקבל מכות ברכב", אמר בבית המשפט. בעקבות זאת נקבע כי הצדדים יבצעו מדידה משותפת של החניות.
2 צפייה בגלריה
"אין חנייה אחת שהיא בתקן". עו"ד קובי לוי
"אין חנייה אחת שהיא בתקן". עו"ד קובי לוי
"הדוח לא חוקי". עו"ד קובי לוי
(צילום: גיל נחושתן)
לפני כשנה הגיע עו"ד לוי בשעות הבוקר לקופת החולים מכבי בקרית מוצקין. הוא החנה את רכבו באלכסון, באופן שאחד מגלגלי הרכב עומד על החנייה הסמוכה, וקיבל קנס בסך 250 שקל.
עם קבלת הדוח פנה לוי לעיריית קרית מוצקין וביקש לבטלו. ראשית טען כי מהדוח לא ברור מי הוא זה שגרם לסטייה. האם הוא, או שמא רכב שהגיע לפניו וחנה באלכסון, ולכן הוא נדרש לחנות באופן זה. טענה נוספת שלו היא כי על פי מדידה שביצע, רוחב המדרכות באזור קטן מהתקן הדרוש - רוחב של 2.40 מ'. "המעטפות באזור האירוע (מתן הדוח) נעות ברוחב לא אחיד שנע בין 2.11 ועד 2.32 – קרי, בכל מקרה מתחת לתקנות. מכאן, יש באופן השרטוט מעבר לאי העמידה בתנאים גם הכשלת אזרחים בשים לב שהמעטפות אינן ברוחב אחיד".
לדברי לוי, נדרשת זהירות יתרה בעת התמרון, מאחר שהחניות קטנות ולא עומדות בתקן. "אנשים לא יכולים לפתוח את דלת הרכב כדי לצאת ולהיכנס, ופוגעים בכלי רכב צמודים. חנייה על הקו היא בלתי נמנעת".

2 צפייה בגלריה
"אין חנייה אחת שהיא בתקן". עו"ד קובי לוי
"אין חנייה אחת שהיא בתקן". עו"ד קובי לוי
הגודל קובע. עו"ד קובי לוי בחניון קופת החולים מכבי
(צילום: גיל נחושתן)

במענה לפנייתו נטען בייעוץ המשפטי של העירייה כי על פי התקן, רוחב החנייה באזור זה צריך לעמוד על מינימום 2.30 מ', והחניות עומדות בתקן. בעקבות זאת הגיש לוי בקשה להישפט, ולפני כשבועיים נערך דיון בנושא בבית המשפט. בדיון טען לוי כי הוא החנה את רכבו בין שני רכבים שעמדו שם לפני בוא הפקח.
"תקן של חנייה הוא 2.40 מ' מינימום. באזור של קופ"ח מכבי צמצמו את כל החניות בין 2.10 עד 2.29. מדדתי ומצאתי שתי חניות שמתקרבות ל-2.29 מ'. אין חנייה אחת שהיא בתקן", אמר. "לשאלה מה החנייה שלי, אני משיב 2.14. הבאתי את זה גם בסרטון. זה מאלץ למעשה לחנות בצמוד אחד לשני ולקבל מכות ברכב. הדוח לא חוקי".
נציגת העירייה, עו"ד גילי סגל, סתרה את טענותיו של עו"ד לוי, וטענה שהמדידה שלו אינה נכונה. "המדידה צריכה להיעשות עם מהנדס העיר באופן מסוים. המדידה אריתמטית, מוזמן מודד, והחניות עוברות ועדת תמרור, הן לא מסומנות באישון לילה".
שופטת בית משפט השלום בקריות, סימי פלג קימלוב, קבעה כי הצדדים יבצעו מדידה משותפת. "ייפגשו הגורמים הרלבנטיים מטעם המאשימה יחד עם עו"ד קובי לוי לצורך המדידה ובחינת מקום האישום. ייבחנו ויימדדו גם מקומות החנייה מצד ימין ומצד שמאל הנוספים, מושא כתב האישום".

קראו עוד >>

מעיריית קרית מוצקין נמסר: "הרשות מנועה מלהגיב בתקשורת, היות וקיים הליך משפטי שמתנהל בבית המשפט לעניינים מקומיים".
פורסם לראשונה: 08:10, 12.12.22