המלחמה בעזה גורמת לבהלה רבה ויחד עם זאת לערנות רבה בקרב התושבים. ברחוב אשכול בקרית מוצקין, שם יש אתר בנייה גדול, סיפרו תושבים: "יש חשש כי לא פעם משטרת ישראל מוצאת באתרי הבנייה גם שוהים בלתי חוקיים".
3 צפייה בגלריה
אתר בנייה בקרית מוצקין
אתר בנייה בקרית מוצקין
אתר בנייה ברחוב אשכול בקרית מוצקין, פקחי ביאליק
(צילום: פרטי, עיריית ביאליק)
עקב המצב הביטחוני, 25 ראשי רשויות מקומיות החליטו לסגור את אתרי הבנייה בתחומם, בשבועיים הראשונים למלחמה. תושבת הרחוב: "במוצקין אתרי הבנייה לא הפסיקו לעבוד. אנחנו מספר תושבים ברחוב אשכול שגרים ליד אתר בנייה, פנינו לראש העיר כעת, עדי שטרנברג, וביקשנו ממנו לדאוג לאבטח את המקום – והוא הבטיח שזה ייעשה".
בשיחה איתם נשמע שטרנברג אומר לתושבים: "יש החלטה שיפוטית בנושא האבטחה ליד הבניינים שבבנייה, ואנחנו נאכוף את זה. הקבלנים נדרשים להציב מאבטח עם נשק".

3 צפייה בגלריה
אתר בנייה בקרית מוצקין
אתר בנייה בקרית מוצקין
אתר בנייה ברחוב אשכול בקרית מוצקין
(צילום: פרטי)

התושבת: "בפועל נמצא בשטח אחד הפועלים עם אפוד זוהר. הוא לדעתי לא שומר ובטח שלא חמוש. אנחנו לא מרגישים בטוחים. גם ככה הזמנים הם לא פשוטים. אנשים דואגים ובצדק. כשפנינו שוב לשטרנברג, הוא אמר לנו שהוא לא מתכוון להתעסק בזה 24/7. התחושה היא שלעומדים בראשות העיר לא באמת אכפת מביטחון הדיירים ומתחושת הביטחון שלהם".

קראו עוד:

בקרית ביאליק לעומת זאת, עם תחילת המלחמה הורה ראש העיר, אלי דוקורסקי, על סגירת כל אתרי הבנייה בעיר, אך לאחר שבועיים נפתחו.

3 צפייה בגלריה
פעילות הפקחים בקרית ביאליק
פעילות הפקחים בקרית ביאליק
פעילות הפקחים בקרית ביאליק
(צילום: באדיבות העירייה)

דוקורסקי הסביר: "היינו מבין הרשויות הבודדות שסגרנו את אתרי הבנייה, עד שהגיע מכתב ממשרד הפנים המורה על פתיחת האתרים בטענה כי ההנחיה לסגירתם, אינה חוקית. החתמנו את כל הקבלים בעיר על מסמך שמסדיר את פעילות האתרים בתקופה הזו, כולל הצבת מאבטח, הגבלת ימי פעילות כמו ימי שישי, בדיקות העובדים ועוד".
מעיריית מוצקין נמסר: "בהתאם להחלטת בית המשפט מיום 31.10.23, התאחדות הקבלנים בוני הארץ נ' עיריית גבעתיים ואח', סוכם בין הרשות המקומית לנציג איגוד הקבלנים על מתווה מדורג של השמת מאבטחים באתרי הבנייה, בהתאם לגודל האתר וכמות העובדים. המתווה הינו בהתאם להסכמות שניתן להן תוקף של פסק דין".