מעצר נוסף בפרשת השחיתות בקריות: הקבלן יוסי לאטי (50) מקרית אתא נעצר אמש (חמישי) בחשד לעבירות של מתן שוחד ואיסור הלבנת הון. מעצרו הוארך באותו היום בבית משפט השלום בחיפה בחמישה ימים.
3 צפייה בגלריה
הקבלן יוסי לאטי
הקבלן יוסי לאטי
הקבלן יוסי לאטי
(צילום ארכיון: דורון גולן)
בתוך כך היום (שישי) הוארך בארבעה ימים את מעצרו של בן אזריאל, בנו של יו"ר הועדה לתכנון ובנייה קריות וסגן ראש עיריית קרית ביאליק, יוסי אזריאל. בהסכמת הצדדים, אזריאל, העצור בחשד לעבירות של שוחד, איסור הלבנת הון ועוד, ישוחרר במידה ולא תהיה התפתחות משמעותית בחקירה.
כזכור, ביום שלישי שעבר במסגרת חקירה של היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) להב 433 הנמשכת כבר למעלה משנה, נעצרו יו"ר הועדה לתכנון ובניה בקריות, אזריאל, שני בניו, טום ובן, ושלושה אנשי עסקים נוספים, גיל אוחיון, יוגב עמר ואבי אטיאס.
השישה נעצרו לאחר שהחקירה הפכה גלויה כאשר על פי החשד, פעל אזריאל מתוקף תפקידו בוועדה לתכנון ובנייה, בצוותא עם בני משפחתו ואחרים, על מנת להיטיב עם קבלנים ובעלי אינטרסים בתמורה לקבלת טובות הנאה לו, לבני משפחתו ולמקורביו.
ביום ראשון הובאו כולם להארכת מעצר בבית משפט השלום בחיפה, ומצרם הוארך בשישה ימים. אולם עוד באותו יום הגישו אנשי העסקים ערר למחוזי ומעצרם קוצר לשלושה ימים במקום שישה. יום למחרת הגישו גם באי כוחו בן אזריאל ערר למחוזי. אמש (חמישי) נערך דיון בעניינים של אנשי העסקים ומעצרם הוארך פעם נוספת בחמישה ימים.
3 צפייה בגלריה
בן אזריאל בהארכת מעצרו
בן אזריאל בהארכת מעצרו
בן אזריאל בהארכת מעצרו
(צילום: נחום סגל)
בתוך כך, במסגרת החקירה, בשעות הבוקר של יום חמישי נעצר גם יוסי לאטי מקרית אתא החשוד לטענת המשטרה במתן שוחד ליוסי אזריאל ישירות או באמצעות אחרים או מקורבים. "אכן מדובר בפרשה של מר יוסי אזריאל שנעצר לפני כ-3 ימים לערך, ומאז ישנם ניצנים נוספים של אנשים, אנשי עסקים או אנשים נורמטיביים אחרים שנעצרים ונחקרים על ידי היחידה החוקרת", אמר בא כוחו של לאטי, עו"ד גבי שמואלי.
"אדם שמשתף פעולה שאין לחובתו עבירה פלילית כלשהי, והיום יום ההולדת שלו, בן 50 ללא עבר פלילי, אני חושב שהיד היא קלה על ההדק, לעצור אדם נורמטיבי שסמוכים לשולחנו קרוב ל-1,000 איש במדינת ישראל. מדובר בקבלן מוכר מאוד באזור. חולש על מספר רב של פרויקטים.
"יש לו יום א' לחתום על פרויקט גדול מאוד של עשרות מיליונים שאם הוא לא יגיע באופן אישי ייגרם לו נזק בלתי הפיך". שמואלי ביקש לשחרר את לאטי בתנאים, אולם השופט זיאד פאלח האריך את מעצרו בחמישה ימים.
3 צפייה בגלריה
אזריאל מתייעץ עם סניגורו, עו"ד ששון בר-עוז
אזריאל מתייעץ עם סניגורו, עו"ד ששון בר-עוז
יוסי אזריאל וסניגורו, עו"ד ששון בר-עוז
(צילום: נחום סגל)
כאמור, הבוקר (שישי) התקיימה הארכת המעצר השנייה של בן אזריאל במהלכה הודיעו הצדדים לבית המשפט כי הגיעו להסכמה לפיה מעצרו של החשוד יוארך עד ליום שני כמו יתר החשודים, אולם בהעדר התפתחות משמעותית ודרמתית בחקירה, ישוחרר בתנאים שיסכמו באי כוח הצדדים.
באי כוח של בן אזריאל, עו"ד שלמה וששון בר עוז ועו"ד פאהד חאג', מסרו בתגובה להחלטה: "לאחר שמוצתה החקירה בעניינו של בן אזריאל, וניכר כי אין לו יד ורגל בחשדות המיוחסים לו, הוחלט בהסכמה להאריך את מעצרו עד יום שני, כאשר במהלך ימים אלה הוא ישוחרר".
פורסם לראשונה: 13:36, 25.03.22