בית משפט השלום בחיפה האריך היום (חמישי) בחמישה ימים את מעצרם של שלושת בעלי העסקים שנעצרו יחד יו"ר הוועדה לתכנון ובנייה קריות וסגן ומ"מ ראש עיריית קרית ביאליק, יוסי אזריאל, ושני בניו.
2 צפייה בגלריה
הארכת המעצר של יוסי אזריאל בבית משפט השלום בחיפה, היום
הארכת המעצר של יוסי אזריאל בבית משפט השלום בחיפה, היום
הארכת המעצר של יוסי אזריאל בבית משפט השלום בחיפה
(צילום: נחום סגל )
כזכור, ביום שלישי האחרון עצרה היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) את אזריאל, שני בניו טום ובן אזריאל ושלושת אנשי העסקים גיל אוחיון בעלים של חברת פרסום 'פסגות ערד', יוגב עמר מבעלי חברת ואבי אטיאס בעלי חברה לניהול ואחזקת מבנים, 'פסגות ניהול'.
לטענת המשטרה על פי החשד, פעל אזריאל מתוקף תפקידו בוועדה לתכנון ובניה, בצוותא עם בני משפחתו ואחרים, על מנת להיטיב עם קבלנים ובעלי אינטרסים בתמורה לקבלת טובות הנאה לו, לבני משפחתו ולמקורביו.
2 צפייה בגלריה
החשודים בפרשיית השוחד
החשודים בפרשיית השוחד
החשודים בפרשיית השוחד
(צילום: נחום סגל)
עוד באותו היום הובאו כולם להארכת מעצר בבית משפט השלום בחיפה. אולם עוד באותו יום הגישו אוחיון, עמר ואטיאס ערר לבית המשפט המחוזי על ההחלטה. בית המשפט המחוזי קיבל את הערר בחלקו וקיצר את מעצרם עד היום (חמישי).
היום הובאו השלושה להארכת מעצר פעם נוספת בבית משפט השלום. "החשוד הוא איש תפעול בחברה, הוא מנהל, וזה החלק הארי כאן. הוא מנהל את החברה בפן התפעולי שלה, הוא מגיע לשטח, הוא יודע אם משתמשים בסמרטוט צהוב או כחול, אם העובדת אומרת יפה בוקר טוב לדיירים או לא, אם האיש אחזקה הגיע ותיקן את המנורה או לא, הוא לא מתעסק בשיווק, ולא בפגישות, ולא במנהלה, משום שזה לא האופי שלו", אמר בא כוחו של יוגב עמר, עו"ד איתמר אמר.
עו"ד יובל זמר, המייצג את אוחיון, טען: "אני לא מכיר סיטואציה שבנו של האישיות הציבורית מעביר כסף אל מי שטוענים שהוא נותן השוחד. לא במחשכים, לא במטבעות ולא בביט קוין אלא בהעברה בנקאית, הכל גלוי והכל שקוף.
"כשאני אעדיף להסתיר פעולה לא אעשה את זה בהעברה בנקאית כדי שיוכלו לראות את הפעולה. השנייה – גרסת הבסיס של מר אוחיון היא שהוא משלם לחברת "רטיב" עמלה בגין הפניה של עבודה. אם הבנתי נכון את חברי אין חולק שיש יחסי עבודה, שיש הפניה של לקוחות כנגד תשלום. האם העובדה שטום הוא בנו של אותו יוסי הופכת כל קשר עסקי לגיטימי איתו למערכת יחסים פלילית? אני לא חושב".
באי כוחם של עמר ואוחיון ביקשו לבחון חלופת מצער, אולם השופט זיאד פאלח האריך את מעצרם בארבעה ימים לצורכי חקירה. לאחר מכן, מעצרו של אטיאס הוארך בהסכמה עד אותו מועד. "עיינתי בחומר הראיות ושוכנעתי כי קיים חשד סביר כי החשוד עבר את העבירות המיוחסות לו. כמו כן שוכנעתי כי קיים חשש כי בשחרורו ישבש הליכי חקירה, ישפיע על עדים", כתב.
אמש (רביעי) בשעות הצהריים התקיים דיון בערר של בן אזריאל. גם במקרה הזה נתקבל הערר בחלקו ומעצרו קוצר לארבעה ימים במקום שישה. עו"ד שלמה וששון בר עוז ועו"ד פאהד חאג' מסרו בתגובה: "לא בכדי בית המשפט המחוזי קיבל את הערר בעניינו של בן חלקית, וקיצר את תקופת המעצר. יש בכך אמירה ברורה שמשטרת ישראל תצטרך ראיות יותר משמעותיות מהקיימות". מחר (שישי) צפויה להתקיים הארכת מעצר של של בן אזריאל.