חודשיים חלפו מאז נרצחה אדיסי אלבינה (29) מקרית אתא באכזריות על ידי בן זוגה כרמה זארו. מאז פעילים, בני העדה האתיופית, מלווים את הוריה ובנה בן ה-9, המתגוררים באתיופיה. בקמפיין תרומות נאספו כ-200 אלף שקל תחילה לצורך קבורה ראויה, והיתרה נועדה עבור רכישת בית לבנה של אלבינה ושיפור איכות חייהם של הוריה ושאר בני משפחתה.
4 צפייה בגלריה
אדיסי אלבנה ז"ל
אדיסי אלבנה ז"ל
הלכה מהעולם בסבל. אדיסי אלבנה ז"ל
(צילום: פרטי)
ראובן מששה, הפעיל החברתי שמלווה את המשפחה: "באתיופיה כולם מדברים על החסד של ישראל למען משפחתה של אדיסי, והמשפחה לא יודעת איך להודות על הסיוע. מבחינתנו זה המעט".
הרצח המזעזע בדירה הקטנה ברחוב יוספטל בקרית אתא השפיע על רבים. אלבינה, שהגיעה לארץ לבדה, נדקרה פעמים רבות עם 2 סכיני מטבח בדירתם על ידי גרמו זארה (40), בן זוגה שנאשם ברצח. ראובן מששה, פעיל חברתי מוכר בקרב בני העדה האתיופית המשמש גם כחבר מועצה בקרית ים, החליט לפעול למען אדיסי ובני משפחתה. תחילה היה זה סביב עניין הקבורה, מאחר שאלבינה אינה יהודיה, ביקשו הוריה לדאוג לה לקבורה ראויה בבית הקברות של הכנסייה הקתולית בירושלים. אולם חלקת קבר ומצבה עלתה כ-12 אלף שקל.

4 צפייה בגלריה
הבן יהואנס בבית שנרכש עבורו
הבן יהואנס בבית שנרכש עבורו
הבן יהואנס בבית שנרכש עבורו
(צילום: פרטי)

ממשה: "עמותת אישה לאישה פתחו בקמפיין תרומות, בנוסף לתרומות שהיו בקרב בני הקהילה האתיופית, כדי להביא את אלבינה לקבורה ראויה, כשבוע לאחר הרצח. ערכנו לה לויה וקבורה כי היה חשוב לנו לתת לה כבוד אחרון, לאחר שסיימה את חייה בצורה מזעזעת שכזו"

'אמא לא תחזור'

אולם התרומות הלכו ונערמו, ההודעה על הרצח הקשה לא השאירה את האנשים אדישים, שביקשו לתרום ולסייע. מששה: "התרומות הגיעו לסכום מדהים של כמאתיים אלף שח. לאחר שקברנו את אלבינה בצורה ראויה, החלטנו לנסות ולסייע לקרוביה.
בנה, יהואנס בן ה-9, נשאר פשוט המום, הוא המתין שאמא שלו תיקח אותו אליה לישראל, ובשיחה אמר לי: 'אני עדיין מחכה שאמא תקח אותי לישראל, לא מאמין שאמא לא תחזור' ושנינו בכינו יחד, זה פשוט נורא. שום דבר לא יחזיר את אמא שלו, אבל לנו היה חשוב להבטיח את העתיד של הילד הצעיר ולכן קנינו לו דירה בצפון אתיופיה של שלושה חדרים, בסכום של 91 אלף שקל. הילד כל כך התרגש ובירך אותי, הרגיש שעשינו עבורו דבר הגדול. כרגע הילד חי עם האב ובת זוגו. כעת הם ישכירו את הדירה והכסף יהיה עבור הילד".

4 צפייה בגלריה
הדירה בקומה השלישית באתיופיה
הדירה בקומה השלישית באתיופיה
הדירה בקומה השלישית באתיופיה
(צילום: פרטי)

את קניית הדירה ביצע מששה בסיוע פעילים חברתיים מאתיופיה: "רצינו לסייע גם להוריה, הרי אדיסי הגיעה לארץ והבטיחה להוריה, שהיא תשלח עבורם כסף ותסייע להם במצבם הכלכלי הקשה, אבל כל זה לא קרה, ויותר מזה הם נשארו עם שברון לב גדול. החלטנו לתת את שאר הכסף להוריה עבור שיפוץ הבית שלהם שנמצא כעת במצב קשה מאוד, ושיפור רמת החיים שלהם".

4 צפייה בגלריה
סייע בהליך הקבורה. ראובן מששה
סייע בהליך הקבורה. ראובן מששה
"עשינו דבר גדול עבור הילד". ראובן מששה
(צילום: נחום סגל)

משפחתה של אדיסי אסירת תודה: "אין לתאר את ההתרגשות שלהם מהחיבוק החם והעוטף שהם מקבלים. הם אמרו שהם מרגישים שישראל זו מדינה ש'אלוהים נמצא בה' לא סתם הם חולמים על ישראל וירושלים, ובכל אתיופיה לא מפסיקים לדבר על הלב הרחב של הישראלים. הם יודעים להעריך את זה כי ויודעים שבמדינה אחרת לא בטוח שהיו מחזירים את הגופה".

קראו עוד:

מששה לא מסתפק בכך, מאחר שלאדיסי אין כל משפחה בארץ, הוא מלווה גם את הדיונים בבית המשפט המחוזי בקריות, שם מתנהל משפטו של זארו בן זוגה נגדו הוגש כתב אישום חמור בגין הרצח של אלבינה. "אני מכיר היטב את גרמו, בעבר גם סידרתי לו עבודה בבית החולים, כשהוא ראה אותי בבית המשפט הוא מיהר להוריד את הראש. אני מקווה שהוא יקבל את העונש המירבי".