אחרי שנה של שינויים בתוכניות, התנגדות ציבורית וקידום מחדש, החליטה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה קריות לאשר להפקדה את התוכנית במסגרתה יוגדל מתנ"ס דן בקרית ביאליק בין השאר תוך בנייה של חלק משטח ציבורי פתוח (שצ"פ) שמשמש את כל דיירי השכונה.
2 צפייה בגלריה
תיערך התייעצות בנוגע לעקירת עצים בשטח. פארק זבולון
תיערך התייעצות בנוגע לעקירת עצים בשטח. פארק זבולון
פארק זבולון בקרית ביאליק
( צילום: נחום סגל)
התוכנית נחשפה לראשונה במיינט קריות, בקיץ 2022, בעקבות דיון שנערך בעניינה בוועדה המחוזית, שאישרה באופן עקרוני את הצעת העירייה לשנות ייעוד של שטח ציבורי פתוח בשכונת קרית שמריהו הוותיקה, לטובת הרחבת מוסדות הציבור. בעירייה הסבירו כי הצורך לכך נוצר בעקבות גידול משמעותי של האוכלוסייה באזור, בשל בניית מבנים במסגרת תמ"א 38.
התוכנית התייחסה לשטח של 5.7 דונם, שכיום משמש ריאה ירוקה של האזור, והציע כי שטח השצ"פ יוקטן בכ-1.2 דונם, שישמשו לבניית מוסדות ציבורי והסדרת החנייה באזור. לאור ההתנגדות הציבורית שהתעוררה, העירייה משכה את התוכנית וערכה אותה מחדש.

כריתת עצים


בחודש ינואר השנה היא הוגשה שוב כשעיקרי התוכנית הם: בניית מבנה ציבור בן שש קומות, בגובה 28 מטר. השטח הציבורי יוקטן בכ-1.1 דונם, מכ-3.6 כיום לכ-2.5 דונם לאחר יישום התוכנית. התוכנית כוללת גם כריתת 8 עצים והחשש הוא כי בהמשך תבקש העירייה לכרות עוד עצים במהלך הבנייה. זכויות הבנייה משתרעים על 6,735 מ"ר מתוכם 4,715 מ"ר מעל לקרקע.

2 צפייה בגלריה
תיערך התייעצות בנוגע לעקירת עצים בשטח. פארק זבולון
תיערך התייעצות בנוגע לעקירת עצים בשטח. פארק זבולון
נדרשו התאמות בנושאי תנועה וחנייה. פארק זבולון בקרית ביאליק
( צילום: נחום סגל)

ועדת המשנה לתוכניות החליטה בישיבתה האחרונה להפקיד את התוכנית, בתנאי שיערכו טבלאות איזון בין בעלי הקרקע כולל הסוכנות היהודית כדי לאפשר איחוד וחלוקה של השטח מחדש. הוועדה גם קבעה מספר נושאים שייקבעו עם הבקשה להוצאת היתרי בנייה, כולל מספר סופי של קומות כדי למקסם את ניצול זכויות הבנייה בשטח, כולל במרתף. כן, ייקבעו הוראות לגבי מספר חניות ויוכן נספח תנועה חדש.

קראו עוד:

חבר המועצה עו"ד מימון פאר, מסיעת רוח חדשה: "אלי דוקורסקי מקים לתחיה את התוכנית להרס פארק זבולון הנמצא בתוך שכונה צפופה וסגורה. בכך הוא ממיט אסון תחבורתי על השכונה. יצוין, כי לפני כשנתיים דחתה הוועדה המקומית תכנית תמ"א להוספת 19 יח"ד בזבולון 1 מהסיבה של בעיות תנועה ותחבורה".
העירייה דחתה בעבר על הסף את טענות עו"ד מימון: "העירייה לא הפסיקה מעולם את קידום התוכנית. התוכנית הקודמת נסגרה וכעת מוגשת מחדש היות והוכנסו בה שינויים שסוכמו עם התושבים, כמו הוספת שטחי חנייה, הרחבת שטחים ירוקים, הריסת מתנ״ס דן המיושן שיועבר למבנה החדש שייבנה, שיכלול מטרות חינוך וקהילה נוספות ועוד".