ימים בודדים לפני פתיחת שנת הלימודים, קיבלו הורי כיתה א' בבית הספר הבונים בקרית ביאליק הודעה כי טקס הכניסה לתלמידי כיתות א', שהיה אמור להתקיים ערב לפני פתיחת שנת הלימודים יחד עם ההורים, בוטל עקב החשש מהתפשטות נגיף הקורונה.
2 צפייה בגלריה
שלום כיתה א'
שלום כיתה א'
"מדוע לא ניתן לקיים את הטקס במקום פתוח, עם מסכות"
(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
בעקבות הנחיות הקורונה פירסם היום (רביעי) משרד החינוך מתווה לקיום אירועים, המגביל את כמות המשתתפים במבנה סגור עד 50 איש ובשטח פתוח עד 100 משתתפים לכל היותר. כמו כן, הוחלט על עטיית מסכה במבנה סגור מכיתה א', קיום אסיפות הורים בשטח פתוח או בזום.
קראו עוד >>
הטקס המסורתי תוכנן להתקיים ביום שלישי הקרוב, 31 באוגוסט, בחצר בית הספר, בשיתוף ההורים והילדים הנרגשים העולים לכיתה א', ותלמידים העולים לכיתה ב' שילוו אותם בכניסה לשער בית הספר.
הילה קאופמן, אם לתלמיד שעולה לכיתה א': "כשראיתי את ההודעה שהטקס בוטל, ממש התהפכה לי הבטן. כבר כשנה וחצי שהילדים שלנו לא זכו לשום התכנסות משמעותית. הם ילדים שאנחנו ההורים לא היינו איתם במסיבת סיום גן חובה, שיש לה משמעות גדולה וחשובה עבור ילדים שמסיימים פרק בחיים. אבל התנחמנו בכך שלפחות כניסת כיתה א' תהיה כמו שצריך, כשאנחנו לצידו בטקס שזוכרים כל החיים, ואז מודיעים לנו, כלאחר יד, שהטקס בוטל".
2 צפייה בגלריה
בית הספר הבונים בקרית ביאליק
בית הספר הבונים בקרית ביאליק
בית הספר הבונים בקרית ביאליק
(צילום: נחום סגל )
ההורים שקיבלו את ההודעה התקשו להבין מדוע לא ניתן לקיים את הטקס על פי ההנחיות, במקום פתוח, עם מסכות ומיעוט משתתפים.
"ברור לנו שחשוב לשמור על ההנחיות. אבל יש שטח מספיק גדול כדי שהורים יגיעו עם מסכות וישבו במרחק זה מזה, הגיוני היה גם להגביל את הטקס רק לילד והורים ללא אחים או בני משפחה אחרים, אבל ביטול של הטקס זה פשוט גנבה של רגע מרגש נוסף וחשוב בחיים של הילדים שלנו בלי לשים לב. אני זוכרת עד היום את הרגע שבו בוגר נתן לי יד והכניס אותי בשער בית הספר. למה חוויה כזו נגזלת מהילדים שלנו?".
ההורים עוד לא עדכנו את הילדים בביטול הטקס: "הם כל הזמן שומעים רק על דברים שמתבטלים, יש לנו תקווה שמשהו עוד ישתנה, והטקס יתקיים על פי ההנחיות".
ממשרד החינוך נמסר: "אנו סומכים על שיקול הדעת של הנהלות בתי הספר. המסיבות לכיתות א' תתקיימנה באופן מצומצם, כל כיתה תקיים מסיבה יחד עם מחנכת הכיתה, הילדים והוריהם".
מהערייה נמסר: "בפגישה שקיים הבוקר ראש העיר עם מנהלי בתי הספר היסודיים נקבע כי קבלות הפנים החגיגיות לכיתה א׳ יתקיימו במסגרת מגבלות משרד החינוך - כל כיתה א׳ בנפרד בהשתתפות תלמידי הכיתה והוריהם".
פורסם לראשונה: 14:00, 25.08.21