בית המשפט הורה על שחרורו של אדם שהואשם בדקירה של שכנתו וזיכה אותו מכל אשמה. על פי פסק הדין, מפרטי המקרה עולה כי הנאשם ישב 8 חודשים במאסר למרות שלא הוכחה אשמתו באירוע החמור.
1 צפייה בגלריה
אסירים בכלא מבקשים שיגנוב עבורם
אסירים בכלא מבקשים שיגנוב עבורם
מאסר מיותר
(צילום המחשה: shutterstock)
על פי פסק הדין, תחילת הפרשה בחודש יולי 2021. תושבת העיר בת 53 נמצאה ברחוב הרצליה בשכונת הדר בשעה 13:30 בצהריים, לאחר שנדקרה בגבה תשע פעמים. האישה נראתה במנוסה וזועקת לעזרה.
המשטרה ציינה כי עם הגעתם לאישה, היא ציינה כי הדוקר הוא השכן שלה שדקר אותה בסכין מטבח קטנה. הנדקרת הייתה מכוסה בדם. השוטרים ציינו כי שמעו ממנה כי השכן המתגורר מולה דקר אותה והולך לרצוח אותה.
קראו עוד >>
עוד נכתב בפסק הדין כי במשטרה מיהרו לעצור את השכן, תושב חיפה בן 29. מרגע מעצרו החל ההליך המשפטי שנמשך כשמונה חודשים, וכל אותו הזמן הנאשם במאסר.
ביום חמישי האחרון דן בית המשפט המחוזי חיפה בעניינו של הנאשם והחליט על זיכויו המוחלט. על פי פסק הדין השופט ארז פורת קבע בהחלטתו כי נפלו פגמים בעבודת המשטרה והפרקליטות. כך נקבע כי השכנה חזרה בה מטענתה כי השכן הוא הדוקר. בנוסף, לא צולמה "הודאתו" של הנאשם, וגם לא השחזור וזאת בשל תקלה טכנית.
המשטרה לא הצליחה להסביר לבית המשפט כיצד לא נמצאה הסכין בה נדקרה האישה, וזאת למרות שהנאשם נעצר מיד אחרי אירוע הדקירה. נקודה מרכזית נוספת היא העובדה כי על הנאשם לא נמצאה ולו טיפת דם אחת, וזאת למרות שהנדקרת הייתה מכוסה בדם. אם השכן אכן היה הדוקר, היו צריכים להימצא עליו סימני דם.
עוד עולה מפסק הדין כי סימני שאלה רבים עלו גם בכל הנוגע למצבה הנפשי של האישה נוכח עדותיה המשתנות במשטרה ובבית המשפט. גם בן זוגה בשלוש השנים האחרונות ושכנים העידו על התנהגות שמצביעה על שיבוש קל בתפיסת המציאות שלה. השופט פורת: "בעדותה, הנדקרת לא השיבה לעניין, חשיבתה הייתה מבולגנת, והתקשיתי לקבל את דבריה כהווייתם".
הנדקרת טענה, ובפרקליטות קיבלו טענה זו, כי הדוקר קפץ עליה מקדימה, ולא נתנו הסבר מדוע הדקירות היו בגבה. במשטרה התעלמו מהאפשרות כי הנדקרת מעלילה על שכנה. בנוסף, הנדקרת שכחה לציין כי היה סכסוך בינה ובין השכן והם נהגו לריב. האישה גם ציינו בבית המשפט כי האירוע היה בערב בזמן שהוא התרחש בצהריים. בעדותה נמצאו סתירות נוספות שבמשטרה ובפרקליטות בחרו להתעלם.
השופט פורת: "לא שוכנעתי כי אמרה אמת בעת שהפלילה את השכן. בין אם מחמת מצבה הפיזי והטראומה, ובין משום שבחרה במי שנראה לה היה לה כבא בחשבון להיות מי שדקר אותה. בין היתר, בשל כך שהיה מציק לה בסמוך לקרות האירוע".
השופט פורת קבע זיכוי מלא לנאשם. בעקבות המקרה עולות שאלות מטרידות: האם יש מקרים נוספים בהם יושבים בכלא חפים מפשע, איך יכול להיות שגם המשטרה וגם הפרקליטות התעלמו מסתירות בעדות הנדקרת, מי באמת דקר את האישה והאם אותו דוקר ממשיך להסתובב בעיר?