ראובן דדון (62) ושני בניו רועי (38) ועוז (29) מקרית אתא הורשעו לפני כחצי שנה ברצח בכוונת תחילה של אביעד בן סימון (25) בחג סוכות ב-2017 בעיר. השלושה הורשעו גם בעבירות בנשק וניסיון לרצח. בשבוע שעבר, פנו בני המשפחה לבית המשפט העליון בבקשה לדחות את תשלום הפיצויים למשפחת הנרצח - ונדחו.
2 צפייה בגלריה
ראובן דדון (משמאל) ובנו ועוז
ראובן דדון (משמאל) ובנו ועוז
ראובן דדון (משמאל) ובנו ועוז
(צילום: דוברות המשטרה)
בשל ערעור שמגישים בימים אלה בני משפחת דדון מקרית אתא, על עצם הרשעתם בחיסולו של אביעד בן-סימון תושב העיר גם הוא, הם ביקשו להקפיא את תחילת תשלומי הפיצויים בסך 300 אלף שקל שחויבו לשלם למשפחת הנרצח בשל הפגיעה הכלכלית במשפחתם. בית המשפט העליון דחה את בקשתם וקבע: "מצב כלכלי, אינו מהווה כשלעצמו שיקול בשאלת עיכוב ביצועו של פסק דין כספי".
כזכור, בחג הסוכות 2017, רבו עוז דדון (30) וחבר של בן סימון, במועדון 'סאמר קלאב' באזור התעשייה של קרית חיים בשעה שלוש לפנות בוקר. 15 שעות לאחר מכן, עוז כבר דקר למוות את בן סימון, יחד עם אחיו רועי (28). בזמן שהשניים דוקרים את בן-סימון הפצוע על המדרכה, הגיע אליהם אביהם של השניים, ראובן (62), כשהוא חמוש באקדח שהחזיק ללא רשיון, וירה בבן-סימון המדמם מהדקירות, מספר כדורים מטווח אפס.

2 צפייה בגלריה
אביעד בן סימון ז"ל
אביעד בן סימון ז"ל
אביעד בן סימון ז"ל
(צילום מתוך הפייסבוק)

מיד לאחר הרצח ברחו האב ושני בניו מבתיהם ושוטרי ימ"ר חוף לא הצליחו במשך חודשים ארוכים למצוא לאן נעלמו השלושה. רק לאחר 9 חודשים הסגיר עצמו רועי למשטרה, ורק לאחר עוד חצי שנה, הצליחה המשטרה לעלות על עקבות האב והבן עוז שהסתתרו בקלנסווה, סמוך לכפר יונה, ובסך הכל הצליחו השניים להיעלם למשטרת מחוז חוף במשך שנה ושלושה חודשים.
ההחלטה להרשיע את האב ושני בניו ברצח ולגזור על כל אחד מהם מאסר עולם, התקבלה פה אחד על ידי שלושת השופטים. זאת, על אף טענה כי הרשעתם מתבססת על סרטון בו הארוע תועד, אך לא ניתן לזהות ממנו את פרצופי הרוצחים.

קראו עוד:

"אשמתם של השלושה הוכחה על בסיס מארג נרחב של ראיות", קבעו השופטים, וגם עצם הערעור שהשלושה הגישו כעת על הרשעתם ברצח ועל מאסר העולם, זאת לא סיבה להקפיא את תשלום הפיצויים למשפחתו של בן-סימון.
על כל אחד משלושת רוצחי משפחת דדון נפסק לשלם סכום של 100 אלף שקל פיצוי בעשרה תשלומים שווים, כך שסך הפיצוי מסתכם ב300 אלף שקל למשפחתו של בן-סימון.
"מצבנו הידרדר. לא התפרנסנו מיום מעצרנו, ותשלום הפיצוי יפגע באופן בלתי הפיך במשפחות שלנו", טענו אסירי העולם. הפרקליטות ובני משפחת הנרצח הודיעו על התנגדותם לבקשת הרוצחים, והדבר הובא להחלטת ביהמ"ש העליון.
"טענות האסירים לנסיבות מיוחדות וחריגות נטענו בעלמא, ואינן מצדיקות את עיכוב התשלום", קבע בית המשפט העליון, ולא הותיר בפני משפחת דדון, אלא להתחיל בתשלומי הפיצוי, כפי שנקבע להם.
אחותו של הנרצח, יפית סויסה בן סימון, רתחה מזעם למשמע הדברים: "אני רוצה להבין, לאן החוצפה עד יכולה להגיע? הם רצחו אותו בלי רחמים, 6 שנים של דיונים שצחקו לנו בפנים והם טוענים שזה יפגע בהם באופן בלתי הפיך. החיים שלנו נגמרו מאז שהם רצחו אותו באכזריות. החיים שלנו השתנו באופן בלתי הפיך".
פורסם לראשונה: 07:54, 07.11.23