ההסתדרות היא ארגונם היציג של עובדי קו המים בנמל המפרץ. כך נקבע לאחר שעובדי ארבע חברות המעניקות שירותים שונים בקו המים של הנמל – בין היתר, אתתים, נהגים, סוורים ומטען כללי – הצטרפו להסתדרות במהלך אסטרטגי משולב של הקמת ארבעה ועדי פעולה וצירוף של יותר מ-50 אחוז מהעובדים בכל חברה. הדרישה המרכזית: משכורות ותנאים דומים לאלו הנהוגים בנמל חיפה.
3 צפייה בגלריה
ממשיך לעבוד כרגיל. נמל המפרץ
ממשיך לעבוד כרגיל. נמל המפרץ
"מעכשיו, אף עובד לא יצעד לבד". נמל המפרץ
(צילום: נמל המפרץ)
החברות, עובדי אלמוג- מנייה ואחסנה בע"מ, קו-ים שירותי נמל, אפטק לימודים בע"מ, ונחשול- שירותי נמל, מעסיקות יותר מ-200 עובדים, הנותנים שירות למפעילת הנמל, חברת SIPG הסינית.
עמיחי סטינגר, מנכ"ל האגף להתאגדות עובדים בהסתדרות, שיגר ארבעה מכתבי יציגות להנהלות השונות בהם קרא להן להיכנס למו"מ להסכם קיבוצי בהקדם.

3 צפייה בגלריה
הקמת ארבעה ועדי פעולה בנמל המפרץ
הקמת ארבעה ועדי פעולה בנמל המפרץ
הקמת ארבעה ועדי פעולה בנמל המפרץ
(צילום: פרטי)

ההתארגנות קרמה עור וגידים בעקבות רצונם של העובדים להסדיר את יחסי העבודה בהסכם קיבוצי כנהוג בכל נמלי ישראל, לשפר את תנאי העסקתם ולדאוג לביטחונם התעסוקתי. מהלך ההתארגנות לווה ע"י האגף להתאגדות עובדים, מרחב חיפה ואיגוד עובדי התחבורה בהסתדרות.

עובדי קבלן שקופים


מנציגות ועדי הפעולה נמסר: "מאות מטרים ספורים מפרידים בין נמל חיפה לנמל המפרץ אבל פער ענק בשכר ובתנאי העבודה, אנחנו עובדי קבלן שקופים והגיע הזמן לדאוג גם לנו. בחרנו להוביל מהלך מאוחד של התאגדויות במקביל של כל החברות כדי להעביר מסר של אחדות וסולידריות. מעכשיו, אף עובד לא יצעד לבד. אנחנו קוראים להנהלות השונות להכיר ביציגות ולהיכנס למו"מ במהרה. בטוחים שיחד, בשיח מכבד ובגובה העיניים נביא הישגים לחברות ולעובדים כאחד".

3 צפייה בגלריה
נמל חיפה
נמל חיפה
פער ענק בשכר ובתנאי העבודה. נמל חיפה
(צילום: יוסי וקנין)

עמיחי סטינגר, מנכ"ל האגף להתאגדות עובדים: "אנחנו גאים ושמחים על ההתאגדות המורכבת בארבע חברות שונות בו זמנית, העובדים שגרו מסר מהדהד של סולידריות ואנו נמשיך לעמוד לצידם כל העת".

קראו עוד:

עו"ד אייל ידין, יו"ר איגוד עובדי התחבורה: "אנחנו מברכים על הצטרפות עובדי קו המים בנמל המפרץ לבית של העובדות והעובדים בישראל. איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות מוביל את ענף הימי, עם אלפי עובדות ועובדים בנמלים בכל רחבי הארץ. ההתאגדות הזו היא מכפיל כוח, ומדגישה כי העובדים הם שותפים מלאים להצלחת הנמלים".
משה מזרחי, יו"ר ההסתדרות במרחב חיפה: "אני מברך את העובדים על הצטרפותם, מרחב חיפה הוא הבית של כל העובדים בנמלי חיפה ויעמוד לרשותם כדי להעניק להם את הטיפול המסור ביותר, יחד נשיג יותר לעובדים".