"בהתחלה חשבנו שמדובר במחבל" - כך סיפרו היום (רביעי) תלמידים בבית הספר אורט קרית ביאליק, לאחר ששלשום (שני) אדם שאינו מוכר להם דקר את אחד התלמידים וניסה לדקור אישה נוספת. למרבה המזל, אף אחד לא נפגע. אמש (שלישי) האריך בית המשפט השלום בקריות את מעצרו של החשוד, תושב קרית מוצקין בן 38, בשישה ימים בתנאי אשפוז.
1 צפייה בגלריה
דקירה באורט ביאליק
דקירה באורט ביאליק
כוחות משטרה ומד"א בזירת האירוע, סמוך לאורט ביאליק
(צילום: פרטי)
המקרה אירע ביום שני האחרון לקראת השעה 12 בצהריים בסמוך לבית הספר אורט קרית ביאליק. "עמדתי עם חברים בכניסה לבית הספר ודיברנו כשלפתע אדם שאיני מכיר הגיח מאחור וניסה לדקור אותי", סיפר תלמיד כיתה י"ב ל-mynet קריות. "הגב שלי היה מופנה לכיוון הפארק. פתאום הרגשתי שמישהו נתקל בי והמשיך ללכת".
"מיד לאחר מכן צעק לי חבר שהאיש הזה דקר אותי. מישהו צעק 'מחבל', כי ככה זה היה נראה. הוא המשיך לרוץ וניסה לדקור אישה נוספת בסביבות גיל ה-40, אבל אני וחברי הצלחנו לעצור אותו ולנטרל אותו. האישה הייתה בלחץ, והחלה לבכות כשהבינה שניסה לדקור אותה".
לדברי התלמיד, הם תפסו את האיש כאשר עוברת אורח הזמינה את המשטרה. "תפסנו אותו עד שהמשטרה הגיעה. באיזשהו שלב הוא נפל ונפצע קלות. כשהשוטרים שאלו אותו שאלות, הוא ענה תשובות מעורפלות ולא הגיוניות", סיפר.
קראו עוד >>
למרבה המזל, אף לדבריו לא נפגע. "הסכין פגעה לי בתיק והוא נקרע. אני לא נפצעתי, הרגשתי רק דחיפה קלה, לא הבנתי שהוא דוקר אותי. היה הרבה מזל. אם זה לא הייתי אני, זה בקלות היה יכול להיות ילדה קטנה באמצע הרחוב", סיפר: "הצלחנו לעצור אותו גם לפני שתק את האישה והיא לא נפגעה".
אמש (שלישי) כאמור הובא החשוד לדיון בבית משפט השלום בקריות לאחר שהמשטרה ביקשה להאריך את מעצרו למשך שמונה ימים בגין חשד לביצוע עבירות של פציעה בנסיבות מחמירות.
"מדובר באירוע שעל פי החשד החשוד באמצעות סכין התחיל לדקור נערים ואין היכרות קודמות ביניהם", אמר נציג המשטרה, רס"ב פרדי סטריזקוב במהלך הדיון: "החשוד דקר נער אחד בגבו כאשר פגע כנראה שלא בכוונה בתיק שהיה אצל אותו תלמיד ובאורח פלא התלמיד לא נפגע. החשוד ברח משם, התנפל על אישה שלא מכיר וניסה לדקור גם אותה והיא הצליחה לברוח. חשבו שמדובר במחבל, תפסו את החשוד ואני רואה שהחשוד נחבל באף ויש צילומים. הוא נתפס על ידי אזרחים עד הגעת השוטר.
עוד טען במענה לשאלות הסניגור, עו"ד עלא סלימאן מהסניגוריה הציבורית כי הסכין התעקמה כתוצאה מהדקירה וכי אין בכוונת המשטרה כרגע לחקור את מי שאחראי לתקיפתו של האיש. "אנו מסכימים שיש מקום לבצע פעולות חקירה, שיהיה פיקוח על ביצוע הפעולות, יש אדם עם מוגבלות שכלית ונפשית. מבקשים לשלוח אותו לאיבחון פסיכיאטרי", אמר סלימאן.
השופט יובל וסרקרוג האריך את מעצרו בשישה ימים וקבע כי יתקיים בתנאי אשפוז. "לאור מצבו הנפשי של המשיב, מצאתי להורות כי המשיב ישהה באשפוז בתנאי מעצר במקום שבו יורה הפסיכיאטר המחוזי", כתב.