ועדת הערר המחוזית לתכנון ולבנייה של מחוז חיפה דחתה ערר שהגישו משרד הפנים והמשרד לאיכות הסביבה, נגד האישור שקיבלה עיריית קרית ים להקים מתחם ספורט אתגרי על חוף הים.
2 צפייה בגלריה
טיילת קריית ים
טיילת קריית ים
טיילת קריית ים
( צילום רחפן: ערן לביא)
עיריית קרית ים, שאותה ייצג עו"ד אסף עירוני ממשרד ש.פרידמן אברמזון ושות', הגישה לוועדה המקומית לתכנון ובנייה בקריות בקשה להקים על רצועת החוף מתחם ספורט אתגרי, שיכלול בין היתר שבילי אופניים, מתחם פאמפטרק המיועד לרכיבה אתגרית, סקייטפארק ובריכת גלישה. במקום יוקם גם מסלול מעגלי מסביב לשטח עם אלמנטים באזורים שונים.
התקציב המשוער של הפרויקט הוא בין 10 ל-12 מיליון שקל. הבנייה המתוכננת מתחלקת לשני חלקים, לאורך של כארבע שנים. החלק הראשון יהיה במימון המשרד לפריפריה, נגב גליל והחלק השני מקופת העירייה, מהכנסות צפויות מהיטלי פיתוח בזכות תנופת הבנייה העירונית.

2 צפייה בגלריה
בריכת גלישה
בריכת גלישה
בריכת גלישה
(צילום ארכיון: איתמר רותם)

הוועדה המקומית אישרה את הבקשה, אולם משרדי הפנים ואיכות הסביבה הגישו ערר על ההחלטה בטענה כי הקמת המתחם תדרוש פיתוח אינטנסיבי שישנה את פני רצועת החול הטבעית, והדבר מנוגד לעקרונות ולכללים של התוכנית הכוללנית לכל רצועת החוף.
ועדת הערר המחוזית דחתה את הטענה וקבעה כי הקמת המתחם אינה עומדת בניגוד לעקרונות של התוכנית הכוללנית וכי אין מניעה לתת היתר להקמתו.
קראו עוד >>

ראש עיריית קרית ים, דוד אבן צור: "דחיית הערר הינה הוכחה חשובה וניצחת לקידום הפיתוח העירוני של חזון קרית ים כעיר החוף של הצפון. קידום הפארק היה תקוע שנים רבות וכעת הוועדה אמרה את דברה. בזכות דחיית הערר נוכל להמשיך לקדם את פיתוח האזור במסגרת התוכנית האסטרטגית לחוף הים שתכלול פנאי, תרבות ונופש, תוך התחשבות בערכי הטבע והסביבה בתכנון זהיר וייחודי שיוצא לוועדת החופים".
פורסם לראשונה: 09:51, 24.10.22