קובי שמי, תושב קרית ביאליק, הגיש לבית משפט לתביעות קטנות בקריות תביעה על סך 36.400 שקל נגד חברת ישראייר בטענה כי הפקירה אותו ואת בני משפחתו בחו"ל, עם תחילת המלחמה בדרום.
2 צפייה בגלריה
מטוס ישראייר
מטוס ישראייר
מטוס ישראייר
(צילום: shutterstock)
שמי הגיש את התביעה בשמו, בשם אשתו רחל ושתי אחיותיה, כאשר כל התובעים הם בגילאי 70-80. בשיחה למיינט קריות אמר התובע: "הפקירו אותנו בארץ זרה, כאשר בני המשפחה שלנו נלחמים בארץ. אנחנו אזרחים ותיקים, ואף אחד לא מתייחס אלינו. פנינו כמה פעמים לחברה והם לא סופרים אותנו".
מהתביעה עולה, כי התובע ובני משפחתו רכשו חבילת נופש לסלוניקי יוון, בין התאריכים 5 לאוקטובר ועד 10 באוקטובר. אבל לטענתו יום לפני החזרה לארץ, קיבלו הנוסעים הודעה מישראייר על ביטול הטיסה בשל המצב הביטחוני. החברה, לדבריו, גם הבטיחה להחזיר את הכסף חזרה עבור הטיסה החוזרת לארץ והציעו להם לנסות לתפוס מקום באחת מטיסות החילוץ שהתבצעו באותם ימים בידי חברות שונות.
בתביעה צוין: "לאחר שהודיעו על ביטול הטיסה, לא דיברו איתנו, לא יצרו קשר ולא ניסו לדאוג לנו בכלל. ניסינו להתחבר לטיסות של ישראייר שיצאו מאתונה, ללא הועיל. היינו ממש בפאניקה, לא ידענו מה לעשות דווקא בגלל מצב החירום בארץ, כשאנחנו לא יודעים מה מצב יקירנו בארץ שמשתתפים במלחמה. הסתבר שישראייר הפכה אותנו לאוויר ונתנה לנו להרגיש מופקרים בארץ זרה".

2 צפייה בגלריה
תור לדלפק ישראייר בנתב"ג (למצולמים אין קשר
תור לדלפק ישראייר בנתב"ג (למצולמים אין קשר
תור לדלפק ישראייר בנתב"ג. למצולמים אין קשר
(צילום אילוסטרציה: עמית מגל)

לטענת התובע, אחת הנוסעות הרגישה ברע עקב המצב הלא ברור אליו נקלעו. עוד הוסיף כי רק הבת שלו מהארץ הצליחה למצוא להם טיסה חלופית, מאתונה באמצעות חברת טוס אייר. התובע ציין כי הוא ובני משפחתו שילמו 550 יורו עבר הסעה מסלוניקי לאתונה ועוד 1,647 יורו עבור כרטיסי הטיסה.

קראו עוד:

התובע דורש כי יוחזר לו סכום כרטיס החזור אותו לא ניצל, את העלויות שנגרמו לו עקב ביטול הטיסה וכן תשלום בשל עוגמת הנפש שנגרמה לארבעת הנוסעים. "היינו 4 נוסעים קשישים, 73 עד קרוב ל-80 שנה, נכנסנו לחרדות, לאי וודאות כשבני משפחה שלנו בישראל נמצאים במלחמה. מופקרים בארץ זרה. מאחורי כל ביטול כרטיס יש בן אדם, נשמה, גוף. המבוגרת בחבורה נכנסה לטראומה. כל הלילה ניסינו למצוא טיסה חלופית ורק בסוף בעזרת הבת תפסנו טיסה מאתונה", נכתב בתביעה.
טרם הוגש כתב הגנה. מחברת ישראייר נמסר: "כשחומר התביעה יתקבל במשרדינו, נלמד אותו ונגיב".