בשורה לנהגים במנהרות הכרמל. על פי הסכם שנחתם בחודש ספטמבר בין עורכי דין מחיפה לחברת כרמלטון, המפעילה את מנהרות הכרמל, עשרות אלפי נהגים שנקנסו בגין נסיעה ולא היו רשומים כמנויים, יקבלו החזר בסך 3 מיליון שקל.
2 צפייה בגלריה
מנהרות הכרמל
מנהרות הכרמל
מספר רכבים ממוצע ביום: כ-50 אלף. מנהרות הכרמל
(צילום: גיל נחושתן)
על ההסכם חתומים עו"ד (רו"ח) דוד מזרחי ועו"ד אורלי בן עמי, שניהלו את התיק מול זכיינית מנהרות הכרמל במהלך השנים האחרונות.
עו"ד דוד מזרחי: "בעקבות תלונות של אלפי נהגים שחוייבו על ידי מנהרות הכרמל בגין נסיעה ללא מנוי, ולאחר שמנהרות הכרמל שלחו את הודעת הקנס רק לאחר 30 יום, פתחנו בהליך המשפטי. הגיעו אלינו אנשי קשיי יום שכלל לא ידעו כי אין להם מנוי, אנשים שהחליפו את רכבם והחלו לצבור קנסות שהגיעו לאלפי שקלים. הקנסות ששלחו ממנהרות הכרמל הגיעו עד 6,000 שקל לנהג שכלל לא ידע כי הוא נוסע ללא מנוי".
קראו עוד >>
ההסכם בין הצדדים בא להסדיר את המצב לפיו מנהרות הכרמל שולחים הודעת קנס ימים רבים לאחר קבלת הקנס המקורי. עו"ד מזרחי: "היו נהגים שעברו כמה וכמה פעמים במנהרות ולא ידעו כי כבר בנסיעתם הראשונה הם היו קיבלו קנס. אם היו יודעים, לא היו ממשיכים לצבור קנסות. כעת אותם נהגים יקבלו כסף ששילמו בגין אותם קנסות, ומיישום ההסדר לא ניתן יהיה יותר לצבור קנסות מעבר לתשעה ימים מקבלת הקנס הראשון. למנהרות יש תשעה ימים ועוד שלושה ימי שליחת דואר להעביר את הודעת הקנס לבעל הרכב".
מה צריך לעשות כדי לקבל את החזר הכספים ממנהרות הכרמל? עו"ד מזרחי מסביר כי מנהרות הכרמל יבצעו בדיקה ויעבירו באופן אוטומטי את הכספים ללא צורך לפנות אליהם. לדבריו בית המשפט כמו גם משרד עורכי הדין יבצע מעקב אחר החזר הכספים, ומנהרות הכרמל מחוייבים להעביר דיווח על יישום ההסדר והשבת כספי הקנסות לבעלי הרכבים שנקנסו בשנים 2019-2016.
עו"ד מזרחי: "ההסדר הושג לאחר שבמנהרות הכרמל הערימו קשיים רבים ודרשנו וקיבלנו גילויי מסכמים באשר להקיף הקנסות שניתנו. במנהרות ניסו לערער לבית המשפט העליון ובסופו של הליך בהמלת בית המשפט, הוצע כי הצדדים יגיעו להסדר שאכן נחתם. בחודשים הקרובים אנו צפויים לראות את השבת הכספים לציבור. זו בשורה אדירה לנהגים שהתמודדו עם הודעות קנס בסך אלפי שקלים ואיומים בהוצאות לפועל".
2 צפייה בגלריה
עו"ד דוד מזרחי
עו"ד דוד מזרחי
עו"ד דוד מזרחי
( צילום: מיכל קושרוב)
ממנהרות הכרמל נמסר: "על פי תקנות כבישי אגרה שנקבעו על ידי המדינה, מעבר בנתיב מנויים במנהרות הכרמל מחייב רישום כמנוי טרם ביצוע המעבר. רישום כמנוי אינו כרוך בתשלום או בהתחייבות כלשהי ומונע תשלום פיצוי והחזר הוצאות כקבוע בחוק. הסכם הפשרה, מהותו וקבוצת הזכאים לו, פורסמו באמצעי תקשורת שונים ובאתר מנהרות הכרמל".
פורסם לראשונה: 13:44, 07.10.21