תושבת קרית ביאליק דיווחה במוקד 100 שבעלה היכה אותה. נגד הבעל הוגש כתב אישום בגין תקיפת בת זוג. במהלך המשפט שינתה האישה את גרסתה וטענה כי שיקרה למשטרה. למרות זאת, בית המשפט השלום בקריות הרשיע אותו השבוע בתקיפה.
1 צפייה בגלריה
אלימות
אלימות
"קיימת הקלטה של השיחה ובה ניתן לשמוע אותה נסערת ובוכייה"
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
בפברואר 2019 פרץ ויכוח בין בני הזוג, שיש להם ילדים משותפים. על פי הנטען, הבעל שב הביתה בשעות הבוקר לאחר שבילה כל הלילה בחוץ, ואשתו סירבה להכניסו הביתה.
בשעת בוקר הגיעה אמה לסייע לה, ופגשה בבעל בחדר המדרגות. משנכנסו פנימה, הוא ניגש לאשתו, סטר בפניה ואמר לה שלא תעשה לו את זה יותר. כשאיימה עליו שתתקשר למשטרה, המשיך לסטור לה.
קראו עוד >>
האישה, כאמור, התקשרה למוקד 100 ואמרה למוקדנית שבעלה היכה אותה. שוטרים שהגיעו למקום עצרו את הבעל, וכחודש לאחר מכן הוגש נגדו כתב אישום. אלא שבמהלך עדותה בבית המשפט חזרה בה האישה מעדותה וטענה כי התלוננה על אלימות רק כי רצתה להרחיקו ממנה. במקביל, אמה נתנה תשובות מתחמקות בעדותה. הנאשם מצידו כפר בעובדות כתב האישום וטען לעלילה.
השופט יוסי טורס לא קיבל את העדות החדשה של האישה, וטען כי השיחה למוקד מהווה תמיכה נוספת לכך שאכן היה אירוע אלימות.
"שוכנעתי שהאישה בחרה באופן ברור שלא להיות גלויה בעדותה. ניכר היה שהדבר נבע מרצונה לשמור על שלמות התא המשפחתי, למנוע התערבות חיצונית בחיי המשפחה ולהימנע מתוצאות ההליך באם תתקבל הטענה לאלימות", נכתב בגזר הדין. "בעניין זה קיימת הקלטה של השיחה ובה ניתן לשמוע אותה נסערת ובוכייה וטוענת שהנאשם היכה אותה".
לגבי עדות האם הוסיף: "התרשמתי מחוסר הנוחות שחשה האם מהמעמד, ומחששה לפגוע במערכת היחסים של בני הזוג, וניכר היה שביקשה למזער את 'הנזק' מעדותה, אך לא במחיר שקר מוחלט", כתב.
לאור זאת הרשיע השופט את הבעל בתקיפה. "התרשמותי הייתה שהנאשם עשה שימוש מניפולטיבי בחוסר רצונה של אשתו לפגוע בשלמות התא המשפחתי, ובכך שהיא חזרה בה מעדותה", כתב.