החברות הטובות זיו פרנקל (22) ולין דפני (22) מקיבוץ עין המפרץ, יצאו יחד ביום שישי האחרון למסיבת הטבע 'נובה' שבדרום הארץ, בה התחוללה מתקפת טרור של מחבלי החמאס. חמישה ימים חלפו מאז יצרו קשר הבנות מהמסיבה שהפכה למרחץ דמים, ולהורים אין קצה חוט שיוביל אל הבנות הנעדרות.
3 צפייה בגלריה
זיו פרנקל ולין דפני
זיו פרנקל ולין דפני
זיו פרנקל ולין דפני
(צילום: מתוך הפייסבוק)
אמה של זיו, דניאל מספרת: "ביום שישי זיו ולין יצאו למסיבה יחד עם החברה שלהן מוריה רביב, גם היא מהקריות ולצערי הרב נרצחה. מהבת שלנו זיו והחברה שלה לין לא שמענו כלום מאז אותו בוקר שהיא דיווחה לנו על הטילים והפיגוע".
השתיים הגיעו למסיבה בערב יום שישי ובבוקר שבת שלחה זיו בהודעה לטלפון הנייד של אביה: "היא כתבה לאבא שלה שיש טילים והכל בסדר, ואל תגיד לאמא. הוא כתב לה שתצא משם והיא כתבה לו שזה רעיון טוב. לאחר מכן כנראה הסוללה של הפלאפון שלה אזלה והיא כתבה לי הודעה מהטלפון של לין: 'אמא אנחנו בפיגוע, אוהבת אתכם". במקביל, לין כתבה לאחת החברות שלה גם כן הודעה על הפיגוע.

3 צפייה בגלריה
לפני היציאה למסיבה. זיו פרנקל ולין דפני
לפני היציאה למסיבה. זיו פרנקל ולין דפני
לפני היציאה למסיבה. זיו פרנקל ולין דפני
(צילום: מתוך האיסטגרם)

זהו למעשה היה אות החיים האחרון שקיבלו דניאל וראובן מזיו בתם: "ביום ראשון כבר נסענו ללהב ומסרנו תמונות, עדות צילומי שיניים, צילומי קעקועים וכמובן DNA, למחרת התקשרה אלינו עובדת סוציאלית ושאלה לשלומינו, אף גורם ביטחוני או כל גורם אחד מהשטח לא יצר קשר, אנחנו מחפשים כל פיסת מידע לגבי הבנות".
"המשפחה שפרסמה את תמונת בתם וחברתה לין, מצאו דרך חברים תמונה ברשת בו נראית ביתם זיו כשהיא בקראוון יחד עם צעירים אחרים והיא מתחת לשולחן. בתמונה זיהו צעיר נוסף שכבר אינו בין החיים.
חבר של השתיים, דרור אזרזר, סיפר למיינט קריות: "מצאנו את התמונה באחד הפוסטים ואז התחלנו לחפש דרך מי שבתמונה מידע לגבי זיו ולין, הבנו שהן התפנו ברכב אבל נתקלו בפקק בגלל ירי המחבלים ונסו משם רגלית".

3 צפייה בגלריה
זיו פרנקל
זיו פרנקל
זיו פרנקל
(צילום: מתוך הפייסבוק)

דניאלה האם, סיפרה: "אחד הבחורים שהיה איתם שגם עובד עם זיו אמר לנו שזיו יצאה מהרכב עם כיסא, וקראה לכולם לרוץ ולברוח, כנראה היא לקחה את הכיסא כאיזה שהוא מגן, משם אנחנו לא יודעים איפה היא.

קראו עוד:

"עשינו איכון לפלאפון שלה ובן משפחה של לין נסע לשטח ומצא שם את הרכב שבו הבנות נסעו, ואמר שהרכב נקי לגמרי ואין שם דם. הם ברחו, ולנו יש תקווה, מדובר על שתי בנות ספורטאיות וחזקות אנחנו סומכים עליהן. זיו הייתה בשירות במשטרה, היא בחורה פייטרית, היא יודעת לנהל אירועים מהסוג הזה, היא חזקה מנטאלית ויש לנו תקווה".
ההורים דואגים ומתוחים, פונים בבקשה לגורמי הצבא ולמשטרה, לסייע להן באיתור הבנות ובכל מידע שיש: "אין לנו כל מידע מה קורה בשטח, באיזה שלב נמצאים, אנחנו מתחננים למידע".
פורסם לראשונה: 20:15, 12.10.23