איתמר צ'יזיק מחיפה, יו"ר דירקטוריון חברת "האצטדיון סמי עופר", עבר במהלך 75 שנות חייו ארבעה אירועים קשים, ומכל אחד מהם ניצל בנס.
2 צפייה בגלריה
איתמר צ'יזיק
איתמר צ'יזיק
"נשארתי בלי רגל, אבל נשארתי בחיים". איתמר צ'יזיק
(צילום: אלעד גרשגורן)

הסיכוי להישאר בחיים: חמישה אחוזים

הראשון התרחש בספטמבר 1970, כשהיה בפעילות בפתחלנד בדרום לבנון, עלה על מוקש במהלך לחימה נגד חוליית מחבלים ואיבד את רגלו. "בקושי חילצו אותי", הוא אומר. "נשארתי בלי רגל, אבל נשארתי בחיים".
הנס השני התדפק על דלתו בשנת 1973: צ'יזיק עמד כמטר מנגמ"ש שספג פגיעת טיל ישירה. שמונה החיילים שהיו בנגמ"ש נספו. הוא היה היחיד שנותר בחיים וחולץ מהמקום עם פגיעות רסיסים קלות.

2 צפייה בגלריה
איתמר צ'יזיק
איתמר צ'יזיק
שרד מוקש, טיל, פיגוע ודום לב. איתמר צ'יזיק
(צילום: אלעד גרשגורן)

הגורל התגרה בו בשלישית במרץ 2002, בפיגוע במסעדת מצה בחיפה. צ'יזיק, כמנכ"ל מכבי חיפה לשעבר, ישב שם במשך שנים מדי יום בשולחן קבוע. אלא שבאותו יום נתפס השולחן במסעדה במקרה על ידי סועדים אחרים והוא פנה לשבת בשולחן אחר, מרוחק מדלת הכניסה. הסוף ידוע: מחבל מתאבד רצח 16 סועדים, בהם בני המשפחה שישבו בשולחן הקבוע של צ'יזיק. העובדה שהחליף מקום באותו יום הצילה את חייו.
כשנדמה היה שמנת הניסים שלו הסתיימה, נרשם באוגוסט 2019 הנס הרביעי: צ'יזיק לקה בלבו ואושפז במצב קשה מאוד. "בבית החולים נתנו לי סיכוי של חמישה אחוזים שאשאר בחיים". כששב לביתו וחזר לפעילות מלאה, הגדירו הרופאים את החלמתו כנס רפואי.
איך אתה מסביר את נס מספר 4?
"זה היה אוסף של צירופי מקרים. האחד, גם אשתי ריקי וגם אני היינו במקרה בבית ורגע לפני שהתמוטטתי הספקתי לומר לה שאני מרגיש לא טוב. ריקי רצה להזעיק את השכנים, ואחד מהם, במקרה, עבר קורס החייאה ועשה לי עיסוי לב מציל חיים.
"ליד הבית, בקרבת האצטדיון, שוב במקרה, היו שני אמבולנסים, של מד"א ואיחוד הצלה, שהגיעו אליי תוך פחות מחמש דקות והמשיכו בפעולות ההחייאה.
קראו עוד >>
עד לכניסה לחדר המיון בבית החולים רמב"ם קיבלתי 18 שוקים חשמליים. הייתי מורדם ומונשם במשך 48 שעות". הרופאים שעמדו ליד צ'יזיק בדקות ההתעוררות הראשונות נדהמו מן האופן שבו השיב לשאלותיהם. "הם רצו לבדוק אם נותרה פגיעה כלשהי ואני פשוט התלוצצתי איתם".
צ'יזיק עבר במשך חודשים שיקום ארוך ושב לתפקוד מלא. "בכל בוקר כשאני מתעורר ליום חדש זאת ההוכחה שיש ניסים בעולם".