יממה לאחר פיגוע הירי בחווארה, הותר לפרסום בצהריים (ראשון) כי אילון צובל ואורי חג'בי הם שני לוחמי חטיבת כפיר שנורו אמש בכפר שמדרום לשכם ונפצעו באורח בינוני.
3 צפייה בגלריה
הלוחם אילון צובל
הלוחם אילון צובל
הלוחם אילון צובל
(צילום: מתוך הפייסבוק)
דורון, אביו של אילון צובל (21), סיפר למיינט קריות: "אילון ברוך השם משתפר והוא יצא מטיפול נמרץ. מצבו מתייצב לשמחתנו והוא נמצא בהכרה ומתקשר איתנו ועם כולם כל הזמן. כל בני המשפחה נמצאים ליד המיטה שלו, עוטפים אותו, יחד עם קצינות הנפגעים, הנהלת בית החולים, וכולם ומתפללים להחלמתו המהירה שלו ושל אורי".

3 צפייה בגלריה
חיילים בבית החולים בילינסון, אמש
חיילים בבית החולים בילינסון, אמש
חיילים בבית החולים בילינסון, אמש
(צילום: דנה קופל)

מה קרה?
"אילון נפגע מירי מרכב חולף, המזל הגדול הוא שהיה עליו אפוד קרמי שהציל אותו ולא נתן לכדור לחדור למקומות רגישים".
על אופי הפציעה סיפר האב: "יש לאילון חור בריאה ורסיסים שדורשים התערבות רפואית, אבל אנחנו מברכים על היציאה מטיפול נמרץ ועל ההשתפרות, קרה לנו נס".

3 צפייה בגלריה
אילון צובל
אילון צובל
"חור בריאה ורסיסים". אילון צובל
(צילום: מתוך הפייסבוק)

מקורב למשפחה סיפר: "במוצאי השבת המשפחה קיבלה את ההודעה על פציעתו של אילון, מאילון עצמו, הוא סיפר להם על הפציעה ואמר להם שהוא בהכרה ושיבואו לבקר אותו בבילינסון". על פרטי האירוע, ידעו רק דרך קצינת הנפגעים שיצרה קשר עם המשפחה לאחר מכן".
הפיגוע התרחש אמש בסביבות השעה 19:00. המחבל ירה מרכב חולף לעבר הלוחמים, ונמלט. כוחות צה"ל פתחו במצוד נרחב אחריו וסגרו את הכניסות הדרומיות לשכם. לפי שעה הוא טרם נתפס.
עוד נמסר: "פיגוע ירי מרכב חולף בוצע הערב לעבר לוחמי צה"ל שהיו בעמדה צבאית בחווארה שבשומרון. כוחות הביטחון מנהלים מרדף אחר המחבל. נפרשו חסימות במרחב ומתבצע בידוק בכניסות לשכם וביציאות ממנה".

קראו גם:

זהו הפיגוע השלישי בחווארה בתוך חודש, בפיגוע הראשון נהרגו האחרים הלל ויגל יניב הי"ד מהר ברכה, וביום ראשון האחרון נפצע באורח בינוני דיוויד שטרן (41) תושב איתמר ואזרח אמריקני בפיגוע בכפר הפלסטיני. שטרן השיה אש ופגע במחבל, שככל הנראה נתקל במעצור.
פורסם לראשונה: 14:46, 26.03.23