ארתור לזרב (32) מעכו, שחולה במחלה הנטינגטון, מספר כי התסמינים של המחלה הידרדרו משמעותית והוא חושש שבעתיד כבר לא יצליח לרדת ולעלות במדרגות.
3 צפייה בגלריה
"איש גיבור, צנוע וטוב לב". ארתור לזרוב
"איש גיבור, צנוע וטוב לב". ארתור לזרוב
"שלא אאבד את העצמאות שלי". ארתור לזרוב
( צילום: פרטי)
"אני גר לבד בקומה 3 בדירת עמידר ללא מעלית. היציאה מהבית הופכת לקשה במיוחד, והעלייה והירידה במדרגות הן אתגר. למרות הקושי אני לא נותן לזה לעצור אותי מלצאת ולחיות את הזמן שנותר לי, אך אני חושש שבקרוב זה יהפוך לבלתי אפשרי ושלא תהיה לי את היכולת לצאת בכלל.
"אני לא רוצה לדמיין איך אטפל בכלבתי האהובה בל, אם לא אוכל לרדת במדרגות. אני מתחנן, תעזרו לי לעבור לגור בדירה ללא מדרגות כך שלא אאבד את העצמאות שלי ותהיה לי האפשרות גם בעתיד שהמחלה תמשיך להידרדר לצאת מהבית, בין אם זה לטיול עם הכלבה שלי ובין אם לקנות תרופות או אוכל".

3 צפייה בגלריה
"אנחנו חולים שקופים". ארתור לזרב
"אנחנו חולים שקופים". ארתור לזרב
לזרב וכלבתו בל
(צילום: נחום סגל)

ארתור נולד ברוסיה. הוא ממוצא קווקזי, בן יחיד להוריו. אביו נעלם די מהר מחייו, והוא ואמו בלה עלו לארץ כאשר היה בן 11, היישר לעכו. כאן הוא למד וכאן התגייס לחטיבת גבעתי, שירת בסיירת, נלחם ב'צוק איתן' וחזר הביתה בשלום. אחרי הצבא למד בטכניון הנדסת בניין, ובמקביל הדריך בתנועת "אחרי" שמעודדת בני נוער לשירות משמעותי בצה"ל.

3 צפייה בגלריה
לא מבטל את הרעיון לעבור המתת חסד בשווייץ. לזרב
לא מבטל את הרעיון לעבור המתת חסד בשווייץ. לזרב
"אני לא רוצה לדמיין איך אטפל בכלבתי האהובה בל". לזרב
(צילום: נחום סגל)

הרבה שלווה לא הייתה לו: אמו לקתה במחלת ההנטינגטון, מחלה תורשתית חשוכת מרפא, שתסמיניה הם שילוב של אלצהיימר, ALS ופרקינסון. מדי שבוע ארתור היה חוזר ומטפל בה באופן מסור, עד שהמחלה התגלתה גם אצלו בגיל 23.

קראו עוד:

בישראל יש רק כ-700 חולים במחלה הזו. ארתור נלחם עבור כל החולים, ובין השאר ארגן מופעי התרמה וסטנדאפ עם מיטב הסטנדאפיסטים בארץ (בהם הופיע בעצמו) על מנת לגייס את הכספים עבור החולים. לאחר פטירת אמו, ארתור נשאר לגור בעכו לבד, עם כלבתו בל, ונעזר בדודתו אסתר.
חבריו הקרובים מהבית ומהצבא מלווים ומבקרים אותו באופן קבוע ומרוממים את רוחו.
פורסם לראשונה: 16:29, 23.08.23