בשבוע שעבר הודיעה עיריית קרית ביאליק, כי בתום תהליך בירור מול תושבי העיר, הוחלט על מעבר לחמישה ימי לימוד בשנת הלימודים הבאה. אלא שתושבים רבים מתנגדים לקיצוץ יום לימודים, ואף פתחו בעצומה נגד החלטת העירייה.
3 צפייה בגלריה
תלמידי תיכון
תלמידי תיכון
תלמידי תיכון
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
"ההחלטה הינה שרירותית ומסתמכת על סקר פנימי שרץ בתוך בתי הספר בין מורים ועובדי הוראה ואינו משקף את רצון כלל אוכלוסיית ההורים, הרוב המכריע של תושבי העיר לא זכו להישאל או להצביע בסקר ולהביע את דעתו.
"החלטת מועצת העיר לקצץ יום לימודים לתלמידים היא לא פחות משערורייה שמנציחה את הפער הנוראי שקיים היום במשק בין ימי החופשה של המורים והתלמידים שעומד על מעל מאה ימים, מוסיפה יום חופש שבועי נוסף למורים ויום בטלה לתלמידים ומאריכה את שעות הלימוד היומיות לתלמידים שייאלצו החל משנת הלימודים הקרובה ללמוד שעות ארוכות ולחזור הביתה בשעות אחה"צ המאוחרות ללא תשתית המאפשרת הזנה נאותה או ארוחת צהרים חמה". לשון העצומה, עליה חתמו כעשרות הורים.

3 צפייה בגלריה
חטיבת הביניים אפק בקרית ביאליק
חטיבת הביניים אפק בקרית ביאליק
חטיבת הביניים אפק בקרית ביאליק
(צילום: נחום סגל)

אחת המתנגדות הסבירה: "חשוב להבין שהמהלך יפגע גם בפעילות חברתית, כמו העשרה וחוגים שתלמידים מקיימים כיום בשעות אחרי הצהריים, הארכת ימי הלימוד לא יאפשרו מרווח לכל אלה".
בנוסף טענו: "אנו נמצאים בתקופה קשה של מלחמה, אלפי משפחות נאבקות וכורעות תחת הנטל, יש צורך לעטוף את התלמידים בימים מתוחים ומלאי דאגה, למערכת החינוך תפקיד משמעותי, זה לא הזמן להחסיר יום".

קראו עוד:

"יום בטלה"


סיבות נוספות להתנגדויות שעלו הן קושי בהתאמת לוחות הזמנים של ההורים והתלמידים, יום בטלה שהתמלא על ידי התלמידים בזמן מסכים ולא באמת יגיעו לפעילויות העשרה, פחות השגחה תביא לעלייה בפשע ומעשי קונדס ואלימות, פגיעה בתלמידים חלשים, עומס על התלמידים שיוביל לפגיעה בהישגים הלימודיים.

3 צפייה בגלריה
אורט קרית ביאליק
אורט קרית ביאליק
אורט קרית ביאליק
(צילום: נחום סגל )

המתנגדים מסבירים בעצומה: "זה אבסורד שבתום שנתיים קורונה ריחוק פיזי וחברתי, למידה מהבית בזום במקום בבית הספר ותוך כדי מלחמה מתמשכת כשאלפי משפחות נאבקות על היום היום, מוותרים על יום לימודים".
לכן ביקשו המתנגדים לחתום על העצומה נגד המהלך, ולקרוא לראש העיר אלי דוקורסקי לבחון בשנית ולדחות את יישום ההחלטה בשנת הלימודים הבאה.