בית משפט השלום בחיפה האריך היום (ה') את מעצרו של אדוארד קצ'ורה מקרית מוצקין, החשוד ברצת ליטל יעל מלניק בשלושה ימים נוספים. חברים ובני משפחה הפגינו מחוץ לבנין בית המשפט: "יעל מלניק לא קברה את עצמה", נכתב בשלטים. קצ'ורה הגיע לדיון עם יד שבורה.
4 צפייה בגלריה
ליטל יעל מלניק ז"ל
ליטל יעל מלניק ז"ל
המחאה בבית המשפט, היום
(צילום: פרטי)
בית משפט השלום בחיפה האריך היום (חמישי) את מעצרו של אדוארד קצ'ורה החשוד ברצת ליטל יעל מלניק בשלושה ימים נוספים. חברים ובני משפחה הפגינו מחוץ לבנין בית המשפט: "יעל מלניק לא קברה את עצמה", נכתב בשלטים. קצ'ורה הגיע לדיון עם יד שבורה.
4 צפייה בגלריה
אדי קצ'ורה בבית המשפט, היום
אדי קצ'ורה בבית המשפט, היום
אדוארד קצ'ורה בבית המשפט, היום
(צילום: פרטי)
בשעות הבוקר התקיים דיון נוסף בהארכת מעצרו של קצ'ורה שנעצר בחשד לרצח של הנערה מלניק. עוד לפני שהחל הדיון התכנסו בני משפחה וחברים של מלניק להפגין בדרישה שיוגש נגדו כתב אישום ברצח בנסיבות מחמירות.
זאת, לאחר שנודע שהפרקליטות מתקשה לגבש עמדה לאור המורכבות הרבה בתיק. המפגינים הביאו מצגת בה רואים ידיים יוצאות מהאדמה עם הכיתוב "יעל מלניק לא קברה את עצמה".
4 צפייה בגלריה
ליטל יעל מלניק ז"ל
ליטל יעל מלניק ז"ל
המחאה בבית המשפט, היום
(צילום: פרטי)
לדיון הגיע קצ'ורה כשידו נתונה בגבס וטען כי קצין במשטרה פגע בו בזמן החקירה. "הבן אדם הזה שעומד פה בבית משפט (מצביע על התובע), אתמול שבר לי יד במהלך החקירה, הוא סגר לי אזיקים מאחורי הגב, הושיב אותי לכסא בכוח, זרקו אותי על הגב והוא שבר לי את היד. אני מאוד מקווה שזה מצולם", השיב קצורה לשאלת בית המשפט. בתוך כך טען נציג המשטרה כי החקירה מצולמת והחומר הועבר למחלקה לחקירת שוטרים.
במהלך הדיון ביקש בא כוחו של קצורה, עו"ד בוריס שרמן, לשחררו. שכן, מדובר בהארכת מעצר מספר 12 של קצ'ורה, כאשר עד כה לא הוחלט בגין איזו עבירה להעמידו לדין. לדבריו, מרשו מסר את גרסתו והשיב לכל שאלות החוקרים. מנגד טען נציג המשטרה כי מדובר בתיק מורכב וייחודי והם לא נתקלו במקרה דומה עד היום. כמו כן נטען שישנם דברים נוספים הדורשים בדיקה.
4 צפייה בגלריה
ליטל יעל מלניק ז"ל
ליטל יעל מלניק ז"ל
ליטל יעל מלניק ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
השופט שלמה בנג'ו האריך כאמור את מעצרו של קצ'ורה בשלושה ימים נוספים. בתוך כך הפציר במכון הפתולוגי לקבל החלטה.
"בית המשפט מורה למנהל המכון לתת את הדעת, על ייחודיותו של התיק ומורכבותו והעובדה שמדובר בהארכת מעצר חריגה ביותר, כאשר עיני כולם תלויות במכון, לרבות עינה הדואבות של משפחת הקורבן, ולכן, טוב יעשו חכמי המכון, אם ישבו על המדוכה ויתנו מענה ברור לשאלות הפרקליטות", אמר בנג'ו.
פורסם לראשונה: 13:27, 25.11.21