בית המשפט המחוזי בחיפה הסיר היום (ראשון) את צו איסור הפרסום על פרטיו של אדי (אדוארד) קצ'ורה (49), האח החשוד ברצח הנערה בת ה-17 בקרית מוצקין, שגופתה נמצאה באתר בנייה בקרית מוצקין לפני שמונה ימים. במקביל בית משפט השלום האריך את מעצרו בשמונה ימים נוספים.
4 צפייה בגלריה
זירת הרצח השבוע
זירת הרצח השבוע
זירת הרצח, השבוע
(צילום: נחום סגל)
היום (ראשון) נערך דיון בהארכת מעצרו של האח מבית החולים הפסיכיאטרי 'מעלה כרמל' החשוד ברצח של מלניק ובעבירות נוספות של בעילת קטינה תוך יחסי תלות ושיבוש.
בתחילת הדיון ביקשה המשטרה להתיר לפרסם את שמו לצרכי חקירה, בעוד בא כוחו של החשוד ביקש למנוע את הפרסום על מנת להגן על ילדיו. אולם בית המשפט אישר את הבקשה וערר שהגיש הסניגור לבית המשפט המחוזי, נדחה.
כך הותר לפרסום שמו של קצ'ורה, בן ה-49, גרוש ואב לשני ילדים, עבד כאח מזה 12 שנה במוסד פסיכיאטרי "מעלה כרמל" בטירת הכרמל, שבו אושפזה הנערה לפני כשנה. לפי החשד, בין קצ'ורה למלניק התפתח קשר אינטימי שנמשך כשנה.
4 צפייה בגלריה
נאשם ברצח בקרית מוצקין
נאשם ברצח בקרית מוצקין
החשוד ברצח, אדי (אדוארד) קצ'ורה
(צילום: גיל נחושתן)
במהלך הדיון ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו של קצ'ורה ב-15 ימים. "מדובר במקרה רצח אחד המזעזעים שידענו בשנים האחרונות. החקריה רק בראשיתה, כל יום שעובר מתגלים חומרי חקירה רבים שמולידים פעולות חקירה נוספות. סדר הגודל של התיק הזה הוא מפלצת", אמר נציג המשטרה.
מאידך ביקש סנגורו של קצ'ורה כי יש לשחררו בתנאים. "אני סבור שממצאי הנתיחה הפתולוגית תומכים בגרסת החשוד", אמר: "ואנו טוענים שהממצאים האלה ברור שהגרסה של החשוד היא גרסת אמת. הרבה יותר סבירה מגרסת הרצח. אנו טוענים שאין יותר מה לחקור בעניין". השופטת ג'אדה בסול החליטה כאמור, להאריך את מעצרו בשמונה ימים.
קצ'ורה בן ה-49, גרוש ואב לשני ילדים, עבד כאח מזה 12 שנה במוסד פסיכיאטרי "מעלה כרמל" בטירת הכרמל, שבו אושפזה הנערה לפני כשנה. לפי החשד, בין קצ'ורה למלניק התפתח קשר אינטימי שנמשך כשנה.
4 צפייה בגלריה
זירת הרצח במוצקין
זירת הרצח במוצקין
חוקרי מז"פ בזירת הרצח
(צילום: גיל נחושתן)
סיפורה העצוב של מלניק, נערה במצוקה נפשית, שכפי הנראה ניצול תמימותה הביא בסופו של דבר אל מותה, על פי החשד, על ידי מי שאמור להגן עליה - הצליח לזעזע מדינה שלמה. כך גם בקרב תושבי השכונה החדשה והשקטה הסמוכה.
4 צפייה בגלריה
ליטל יעל מלניק ז"ל
ליטל יעל מלניק ז"ל
ליטל יעל מלניק ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
"זה הלם, קשה מאוד לעכל את הסיפור הזה במיוחד שזה מתחת לבית שלך", אמר אחד התושבים. "כשעברנו לגור פה, לא ציפינו לדבר כזה. האנשים בשכונה לא מדברים על זה, הפרטים מאוד קשים להבנה".
שכונת כורדני או משכנות אמנים נחשבת לאחת היוקרתיות במוצקין. לא רחוק משם מתגורר קצ'ורה, שעל פי החשד רצח את ליטל יעל מלניק בת ה-17 ביום שבת האחרון.